دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود پروژه کارورزی در مخابرات

گزارش کارآموزی شرکت مخابرات

دانلود پروژه کارورزی در مخابرات

گزارش کارآموزی در شرکت مخابرات

دانلود کاراموزی در اداره مخابرات

خرید کارآموزی در شرکت مخابرات

طرح کارورزی در مخابرات

نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

فصل اول
اهمیت ونقش ارتباطات و مخابرات در جامعه صفحه 1
تاریخچه ارتباط مخابراتی در ایرانص 3
ارتباطروستایی در ایرانص 7
واحد اندازه گیری ترافیک   ص8
مراکز هرمینگ ص   10
طرح مجتمع   ص11
تکنولیژی انتقال در روستاص15
بررسی فنی مدل خزری ص18
مدل کوهستانی ص   22
مدل بیابانی  ص 28
فصل دوم
دستور العمل ارائه طرح نهایی خطوط هوایی   ص 31
محافظت در مقابل جریان برق ص  32
دستورالعمل احداث شبکه های خطوط هوایی
در مجاورت شبکه های انتقال نیرو   ص 39
مقدار ولتاژ و جریان شبکه   ص 43
وضعیت خطوط ارتباطی با شبکه های فشار قوی  ص 46
توضیحات ص 52
جداول و نمودارها  ص  54

فصل اول
نقش ارتباطات و مخابرات
اهمیت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه
واکنش هر موجود زنده در برابر محیط و اجتماع خود بر اساس یک سلسله اطلاعات صورت می گیرد و این اطلاعات فراهم نمی گردد جز با برقراری ارتباط با محیط و همنوع خویش . بدین ترتیب هرچه امکانات ارتباطی وسیع تر و پیشرفته تر باشد دستیابی به منابع اطلاعاتی افزونتر خواهد بود و به تبع داشتن اطلاعات غنی فرد یا جامعه را دارای پویایی و تحرک سریعتر و معقول تری می نماید.
دستیابی به اطلاعات صحیح مطمئن و سریع در اتخاذ تصمیم گیری ها از اعتبار بالایی برخوردار است که در نتیجه ارتباط سالمی را طالب است. غالبا برقراری ارتباط و کسب اطلاعات خارج از قلمرو مشاهده مستقیم و تماس شخصی نیاز به امکانات ویژه ای دارد. از میان طیف وسیع امکانات ارتباطی می توان از مخابرات به مفهوم متعارف در جامعه کنونی نام برد.
صور ابتدایی ارسال خبر . افروختن آتش و ایجاد دود بر فراز کوهها . نواختن طبل و قاصدان پیاده یا سواره بوده است. اما از سال 1840 که الفبای مورسی تلگراف مورد استفاده قرار گرفت پیشرفت تکنولوژی مخابرات سرعت زاید الوصفی داشته است بطوریکه امروزه مخابرات بعنوان سریعترین روش شناخته شده انتقال اطلاعات مهم و بنا بر تعبیری متضمن غنای فکری جوامع سیاسی و تسریع کننده آهنگ پیشرفت در عرصه های گوناگون اقتصادی . فرهنگی و اجتماعی نقش ارزشمند و والایی را نصیب خود ساخته. بنحویکه توسعه و گسترش تکنولوژی مخابرات از جمله عوامل مهم پیشرفت و ترقی آنها قلمداد می گردد. بعبارت دیگر تا کشوری به تکمولوژی پیشرفته مخابراتی و سیستمهای نوین این صنعت قرن دست نیابد و تجهیز نگردد به مفهوم واقعی و حقیقی به توسعه و ترقی دست نخواهد یافت و به راهیابی در قافله پر شتاب کشورهای مترقی نائل نخواهد شد.
جدا از مطلب بالا و در واقع مهمتر از این مسائل رسالت ارزشمندی است که در جوامع بشری بر دوش مخابرات قرار گرفته و الحق مخابرات هم بخوبی از عهده آن بر آمده است و آن بیدار ساختن و آگاهی دادن به ملت های ستمدیده و عقب نگه داشته شده در راه مبارزه و مقابله با قدرت های زورگو و استکباری جهانی برای بدست آوردن آمال آزادیخواهی و اعمال قدرتهای مردمی خویش است که تجلی بارز و زندئه آن در جمهوری اسلامی طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظاهر گردیده است.
بنابر علل بالا ئو بسیاری از دلایل دیگر امروزه ملت ها بسیج شده اند تا در زمینه تولید و استفاده از تکنیک های پیشرفته مخابراتی طرح های گسترده و نوینی را اجرا نمایند و در این راستا شرکت مخابرات استان مرکزی با توجه به موقعیت حساس استان به لحاظ داشتن مجتمع ها و مراکز عظیم صنعتی و تجاری در جهت تسهیل و تحقق موارد فوق و توسعه مخابرات نقش مهم و بسزایی را ایفا نموده است
تاریخچه اتباط مخابراتی در ایران
15 سال پس از ارسال علائم الکتریکی توسط مورس در ساعت 8 روز  24 ماه مه 1844 میلادی اولین خط تلگرافی بین تهران و اردوگاه چمن سلطانیه مورد بهره برداری واقع گردید این خط در سال 1243 از طریق جلفا به روسیه متصل گردید.
امپراطوری استعماری انگلیس به منظور حفظ مستعمرات خود خصوصا در هندوستان نیاز شدیدی به خطوط تلگرافی داشت و با پا فشاری خود نظر موافق دولت ایران را برای احداث خطوط تلگرافی خانقین . باختران. همدان. تهران. شیراز و بوشهر کسب نمود تا از طریق کابل دریایی بین بوشهر تا مرزهای شرقی ایران ارتباط داشته و به خط هندوستان متصل شود.
توسعه خطوط هوایی تا سال 1344 که خط سرتاسری مایکروویو مورد بهره برداری قرار گرفت ادامه داشت و بعد از ان آهنگ توسعه خطوط کاهش یافت و حتی خطوط موجود در بسیاری از مسیرها مورد استفاده قرار نگرفت تا سرانجام در سال 1358 با توسعه برنامه روستایی استفاده از این خطوط مجددا آغاز و آهنگ رشد آن حتی از دوران قبل از مایکروویو فزونی یافت و هنوز هم این توسعه به نحو چشمگیری ادامه دارد.
ارتباط تلفن شهری در ایران 9 سال بعد از مکالمه تلفنی گراهام بل( بیستم اسفند ماه )1255
در مسیر قطار تهران – ری مورد استفاده واقع شد و در سال 1292 با تاسیس شرکتی واگذاری تلفن در تهران شروع گردید. در سال 1316 تعداد شش هزار شماره در تهران نصب و سریعا این شماره ها به فروش رسید.
ارتباط بین شهری کشور پس از تاسیس تلفن شهری با اجرای خطوط تک سیمه شروع شد اما توسعه آن به کندی صورت می گرفت و خطوط هوایی به انتقال تلگراف اختصاص داشت. پس از اشغال کشور در شهریور 1320 خطوط جدیدی توسط اشغالگران دایر گردید بطوریکه پس از تخلیه کشور حدود 2522 کیلومتر خط با پایه با مجموع 5610 کیلومتر باضافه دو ترمینال کاریر بین تهران و باختران . دو ترمینال سه کانالی بین تهران و اهواز . دو ترمینال بین همدان و تهران و یک ترمینال در باختران جهت ارتباط با بغداد به دولت ایران فروخته شد.
بدین لحاظ تکنیک خط هوایی و کاریر به شرکت پست و تلگراف منتقل شده و این سیستم بعنوان سیستم اصلی ارتباط شهری پذیرفته شد. در حالیکه در آن سالها استفاده از خطوط کواکسیال در ارتباط سایر نقاط دنیا متداول گردیده بود.
ارتباط اتوماتیک بین شهری از سال 1350 در کشور شروع شده و تعداد سه شهر در این سال به شبکه اتوماتیک بین شهری پیوست متعاقب آن تعداد 28 شهر در سال 1351 . 53 شهر در سال 1352 .  70 شهر در سال 1356 و تعداد 78 شهر در سال 1359 به شبکه کشوری پیوست.
در جهت ارتباط رادیویی در سال 1326 تعداد150 دستگاه 50 واتی تلگرافی خریداری و در شهرهای مختلف  ایران نصب گردید. در سال 1331 نصب دستگاههای رادیویی چهارصد واتی شروع و تا سال 1337 تعداد 36 شهر ایران از طریق این سیستم ارتباط گرفتند. استفاده از سیستمهای رادیویی  UHFو VHF  قبل از سال 1358 منحصر به چند سیستم می شد که در پروژه  INTS   در فاصله سالهای 1347 تا 1351 نصب گردید و بعد از آن استفاده از سیستم های UHFو VHF  محدود و صرفا به چند سیستم مجاری و ژاپنی محدود می شد . اما بعد از سال 1358 استفاده از  UHFو  VHF  در شبکه های روستایی متداول گردید. ارتباط بین المللی نیز در روز 29 شهریورماه 1327 با ایران و لندن افتتاح گردید و امروزه این ارتباط از طریق ماهواره و شبکه های مایکروویو بصورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با اکثر کشورها برقرار است.
استفاده از شبکه های مایکروویو از سال 1343 با اولین خط مایکروویو بین حلقه دره و تهران معمول و امروزه اکثر شهرهای کشور زیر پوشش ارتباط مایکروویو قرار گرفته است.
استراتژی
استراتژی تعیین تکنولوژی مخابرات بر اساس قبول تدریجی سیستمهای دیجیتال قرار گرفته و تکنولوژی روستایی به استفاده از سیستمهای رادیویی و کابل هوایی بجای سیستمهای قدیمی کاربر تاکید نموده است.

گزارش کارآموزی در شرکت مخابرات

دانلود کاراموزی در اداره مخابرات

خرید کارآموزی در شرکت مخابرات

طرح کارورزی در مخابرات

نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

دانلود پروژه کارورزی در مخابرات

گزارش کارآموزی سیستم های PLC

گزارش کارآموزی سیستم های PLC

دانلود کارآموزی سیستمهای plc

پروژه کارورزی سیستمهای PLC

گزارش کارآموزی رشته برق

PLC

سیستم های PLC

اسیلاتور

تقویت موج کریر

سیستم های POWER LINE CARRIER

کاربرد سیستم های PLC

ارتباط تلفنی

تلگراف و پست تصویر

فهرست
پیشگفتار
۱ـ سیستم‌های Power Line Carrier (PLC)
1ـ۱ محدوده فرکانسی سیستم‌های PLC
2ـ۱ کاربرد سیستم‌های PLC
1ـ۲ـ۱ ارتباط تلفنی (PLC)
2ـ۲ـ۱ تلگرا ف و پست تصویری
۳ـ۲ـ۱ کنترل و نشان دادن از راه دور
۴ـ۲ـ۱ حفاظت از راه دور (Teleprotection)
3ـ۱ مسیر ارتباطی و وسایل کوپلاژ
ـ تله موج Line Trap (Wave Trap)
ـ خازن کوپلاژ Coupling Capacitor (CC)
ـ دستگاه کوپلاژ Coupling Device (CD)
4ـ۱ روشهای مختلف کوپلاژ
۲ـ مشخصات سیستم‌های PLC
1ـ۲ فرکانس کار :
۲ـ۲ تلفات مربوط به دستگاه‌های PLC
3ـ۲ بررسی ترمینالهای PLCاز نظر مخابراتی
۱ـ۳ـ۲ مدولاسیون در سیستمهای PLC
2ـ۳ـ۲ فاصله کانالها و موازی کردن PLCبرای حالت SSB
سیستمهای
۴ـ۲ روشهای تولید SSB
3ـ شرح بلوک دیاگرام یک نمونه PLC
1ـ۳ فرستنده (مسیر ارسال)
۲ـ۳ گیرنده (مسیر دریافت)
۳ـ۳ مسیر علائم حفاظتی در PLC
4ـ تجهیزات کوپلاژ
۱ـ۴ خصوصیات خطوط قدرت در محدوه فرکانس PLC
2ـ۴ موج‌گیر Line Trap(LT) یا Wave Trap
3ـ۴ خازن کوپلاژ CC
4ـ۴ دستگاه تطبیق امپدانس LMUیا CD
5ـ۴ کابل اتصال Connecting cable
5ـ بردهای PLC
1ـ مدولاتور کانال
۲ـ مدولاتور
۳ـ دمدولاتور کانال
۴ـ دمدولاتور HF
5ـ تقویت‌کننده در قدرت ۱۰W
6ـ تقویت اولیه (تقسیم کننده ـ جمع کننده)
۷ـ تقویت موج کریر و Squelch
8ـ اسیلاتور
۹ـ مکالمه‌ی مجهز به سیستم تبدیل ۴ wireو ۲ wire
10ـ واحد تلگراف
۱۱ـ مولد سیگنال‌های تلفنی (Signalling)
12ـ برد مبدل سیگنال‌های تلفنی
۱۳ـ ALC (Automatic Level Control) مجهز به PLL
14ـ واحد هایبرید
۱۵ـ منبع تغذیه
۱۶ـ فیلتر گیرنده

صنعت برق به عنوان یکی از حساسترین صنایع استراتژیک ومادر درپس تاسیسات زیربنایی هر کشوری ویکی از پرهزینه ترین صنایع دنیا،همیشه جایگاهی خاص وپراهمیت خود را دراقصی نقاط جهان دارا میباشد.درایران این صنعت زیر بنایی و
مهم علاوه برتامین الکتریکی مصرف کننده های مختلف،کلیدگردش صنایع کشوررانیزدرابعادوسیع به خوداختصاص داده،لذا وزارت نیرو بدنبال گسترش وسیع شبکه های تولید،انتقال وتوزیع برق در سراسر کشورازجمله منطقه مرکزی وتبدیل آن به یکی ازنقاط مهم ارتباطی شبکه های برق صنعتی کشور،لایحه پیشنهاد ایجاد”شرکت برق منطقه ای باختر” ،متشکل از استانهای لرستان،مرکزی وهمدان،به مرکزیت اراک را در تاریخ دوازدهم دیماه سال شصت و سه به مجلس ارایه نمود واین شرکت عملا ازتاریخ اول مهرماه سال شصت وپنج فعالیت رسمی خودرا شروع
نمود.
شرکت برق منطقه ای باختر که عهده دارتامین برق مطمئن جهت مشترکین آن میباشد،سرزمین وسیعی که از شمالیترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه حدود660 کیلومتروازقسمت شرق تا غرب منطقه حدود450 کیلومتر،بامساحتی حدود76522 کیلومتر مربع راشامل میشود.
این شرکت ازشمال به برق منطقه ای زنجان،ازغرب
به برق منطقهای غرب،ازجنوب به سازمان آب وبرق خوزستان،ازجنوب شرقی به برق منطقه ای اصفهان وازشرق وشمال شرقی به برق منطقه ای تهران محدود میشود.
حوزه تحت پوشش این شرکت بر اساس آخرین آمار دارای جمعیتی بالغ بر4.5میلیون نفرمیباشد.برق باختر
دارای هشت شرکت وابسته واقماری است که مشتمل بر سه شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، مرکزی وهمدان،دو شرکت مدیریت تولید برق غرب وشازند،شرکت بتانیر،شرکت مهندسی مشانیر(مهبام)
وشرکت خدمات کامپیوتری مدد باختر میباشد.
عمده تولید این شرکت توسط نیروگاه 1300 مگاواتی شازند ونیروگاه1000 مگاواتی شهید مفتح همدان صورت میگیرد.در سال1383 کل انرژی تحویل شده به شبکه برق منطقه ای باختر11517.4 میلیون کیلووات ساعت بوده که نسبت به سال قبل2.8 درصد کاهش داشته،از این میزان انرژی تولید شده59.67 درصد مربوط به نیروگاه شازند،39.98 درصد مربوط به نیروگاه شهید مفتح وبقیه مربوط به نیروگاه گازی درود میباشد.
تا پایان سال1383 تجهیزات وتاسیسات زیر بار شبکه های انتقال وفوق توزیع به شرح زیر میباشد:
خطوط400 کیلوولت:762 کیلومتر مدار
خطوط230 کیلوولت:2547.4 کیلومتر مدار
خطوط63 کیلوولت:4057 کیلومترمدار
ایستگاه های400 کیلوولت:3 دستگاه به ظرفیت1900 مگا ولت آمپر.
ایستگاه های230 کیلوولت:17 دستگاه به ظرفیت6720
مگاولت آمپر.
ایستگاه های63 کیلوولت:93 دستگاه به ظرفیت3487.5
مگاولت آمپر.
سیستمهایpower line carrier(plc)
بطور کلی استفاده از خطوط فشار قوی بعنوان یک کانال ارتباطی یک امر پذیرفته شده است که بکار گیری آنها در شبکه برق رسانی قابلیت و توانایی سیستم تولید، انتقال وتوزیع را بالا میبرد دراین قسمت بطور مشروح استفاده از سیستم plcبه همراه دستگاههای جانبی و روشهای کوپلاژبه شبکه خطوط فشار قوی شرح داده میشود.
انتخاب این روشها باتوجه به مسایلفشارقوی،مهندسی ارتباطات،مسایل اقتصادی وپارامترهای دیگرصورت میگیرد.
دراین قسمت مسایل مربوط به محدوده فرکانس، کاربردسیستم plcو مسیرارتباطی آن شرح داده میشود.
محدوده فرکانسی سیستمهای plc محدوده فرکانسی مناسب برای سیستمهایPLCبین30 KHZتا500 KHZوگاهی تا MHZ1میرسد،محدودیت حد پایین آن بخاطر مخارج بیشتر سیستم کوپلاژ و محدودیت حد بالای آن بخاطرتضعیف ناشی از فرکانسهایبالامیباشد.البته لازم به تذکراست که محدوده فرکانس فوق دریک کشور ممکن است بخاطراستفادهها  ی مناسب و جلوگیری ازتداخل با فرکانسهای رادیویی حمل ونقل دریایی محدود شود.
کاربرد سیستمهایplc
ازسیستمهایplcجهت ارتباط تلفنی(speech)  ویا انتقال اطلاعات (data)ودرموارد لزوم برای ارسال علایم حفاظتی (protection)میتوان استفاده نمود، اطلاعات به صورت آنالوگ ودیجیتال برای ارسال تلگراف،تله مترینگ،تلهکنترل وتله پروتکشن انجام میشود،بطورمثال مقادیر آنالوگ مانند MWوKVوMVARومقادیردیجیتال مانندحالتهای سوییچ و دژنکتورها میباشد. پهنایباند مورد استفادهسیستمplcبرای ارسال باند300HZالی2400HZویا300HZالی4000HZمیباشدکه باتوجه به سیستم مورد نظرعلائم تلفنی تلگراف کنترل وحفاظت در باند مورد نظر قرار میگیرند در اینجا بطور مختصر به مشخصات فرکانسی علائم مذکور اشاره میشود.
ارتباط تلفنی
از سیستمهای plcمیتوان بعنوان وسیله ارتباط تلفنی دو طرفهDuplexبین پستها و با استفاده از مرکز تلفنPAXارتباط پستها را با یکدیگر بوسیله مراکز سوئیچینگ برقرار نمود.پهنای باند موثر صحبت از300HZتا2400HZمیباشد ودربعضیمواقع برای استفاده بیشتر برای بکارگیری علائم دیگر،حد بالای باند فرکانسی فوق میتواند به2000HZکاهش یابد که با وجود پائین امدن ت قابل قبول کیفیمیباشد و بقیه پهنای باند برای علائمتلگراف،کنترلوسیگنالینگ در نظر گرفته میشود.
تلگراف و پست تصویر
ازplcبرای ارسال علائم تلگرافی استفاده میشود که شامل ارسال علائم به صورت پست تصویری میشود.سرعت انتقال علائم از50Baudالی   600Baudمیتواند باشد.
کنترل و نشان دادن از راه دور
برای داشتن امکانات کنترل و نشان دادن از راه دور و همچنین جلوگیری از عملکرد اشتباه و از دادن اطلاعات و در نتیجه افزایش توانائی های PLCعلائمبکار گرفته شده در PLCبصورت کد میباشندسرعت انتقال علائم برای یک سیستم منفرد 50Baud  و برای سیستمهای بزرگتر2400bit/s  یا بیشتر میباشد.
حفاظت از راه دور Teleprotection
در تاسیسات الکتریکی مانند شبکه انتقال انرژی مولدهاوترانسفورماتورهاوتجهیزات و اسباب وادوات دیگر برقی در اثر کاهش عایق بندی وضعیف شدن استقامت الکتریکی مکانیکی،دینامیکی درمقابل فشار های ضربه ای پیش بینی نشده و همچنین افزایش بیش از حد مجازدرجه حرارت، وسوانح طبیعی، خطاهائی پدید میاید که اغلب موجب قطع انرژی الکتریکی میگردد.
ن خطاها ممکن است بصورت اتصال کوتاه، اتصال زمین،پارگی وقطع شدگی هادیهاو شکستن عایقهاو غیره ظاهر شود.

پروژه کارورزی سیستمهای PLC

گزارش کارآموزی رشته برق

PLC

سیستم های PLC

اسیلاتور

تقویت موج کریر

سیستم های POWER LINE CARRIER

کاربرد سیستم های PLC

ارتباط تلفنی

تلگراف و پست تصویر

دانلود کارآموزی سیستمهای plc

گزارش کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت

گزارش کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت

دانلود کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت

دستگاههای اسپان باند

منسوجات بی بافت

ویژگیهای مهم منسوجات بی بافت

فرایند تولید منسوجات بی بافت

دانلود کارآموزی رشته نساجی

پروژه کارورزی در کارخانه نساجی منسوجات بی بافت

الیاف چسبی، پروژه کار ورزی مکانیکی دستگاه، تحقیق کارآموزی نساجی، دانلود گزارش کاراموزی منسوجات، دستگاههای اسپان، کار اموزی درمورد نساجی، کارورزی ماشین آلات بافت، منسوجات بی بافت

فهرست

موقعیت جغرافیایی کارخانه
مقدمه
ملت بلون شامل
خلاصه هزینه ماشین آلات و تجهیزات تولید
ماشین آلات طرح
خواص محصول
برآورد مصرف
میزان تولید
منسوجات بی بافت
تعریف
فرآیندهای تولید منسوجات بی بافت
خواص منسوجات بی بافت و کاربردهای آن با توجه به محیط زیست
معرفی محصول (محصولات) و مشخصات آن
معرفی محصول
محصولات جانبی
مشخصات محصول اصلی
کاربردها
صنایع بالادستی و پایین دستی
خواص کششی
تشکیل لایه
تشکیل لایه به روش Drylaid
روش Spunlaid
روش Wetlaid
تکنیک های دیگر
اتصال لایه (Web Bonding)
اتصال شیمیایی (اتصال چسبی)
اتصال حرارتی
اتصال مکانیکی (اتصال اصطکاکی)
۳- تکمیل کالا
بیندرها (Binders) (ماده چسبی)
۱- مایعات چسبی
۲- الیاف چسبی
مایعات چسبی و خواص پارچه های بی بافت
ویژگی های مهم منسوجات بی بافت در رابطه با بیندرها
ویژگی های عمومی
منسوجات بی بافت اکسترودری (مذابی) (Extrusion Nonwovens)
جدول (*)- تولید منسوجات بی بافت در اروپای غربی بر حسب هزار تن
جدول (**)- اصطلاحات منسوجات بی بافت
بکارگیری پلیمرها
۱- شاخص ذوب MFI:
2- پراکندگی چندگانه :
بخش آرایش نیافته: حداکثر ۵/۲ درصد
کامپوزیت منسوج بی بافت
شرحی از خط تولید کارخانه
قسمت رطوبت زن
خشک کن
۱- سیستم حرارتی
۲- سیستم گردش هوا
۳- سیستم خروجی هوا
قسمت وایندر یا جمع کننده و رول کننده خط
قسمت برش خط تولید
توضیحی درباره قسمت مرطوب پارچه در آخر خط
۵- شکل کلی شفت هایی که پارچه به دور آنها پیچیده می شود.
۶- طرز قرار گرفتن اتوماتیک غلتک ها در دستگاه جمع کننده:
محاسن و معایب فن آوری انتخاب شده
جنبه های زیست محیطی
موقعیت جغرافیایی کارخانه

کارخانه بافتینه ملایر در کیلومتر 4 جاده ملایر –همدان واقع شده است که دارای سه تیپ ساختمان می باشد:

1- ساختمان های تولیدی (ساختمان تیپ 1) با مساحت 4078

2- ساختمان های اداری و خدماتی (ساختمان های تیپ 2) با مساحت 4460

3- ساختمان های جنبی (ساختمان های تیپ 3) با مساحت 1562 مترمربع

ظرفیت اسمی این کارخانه 12000 تن در سال است. این کارخانه دارای 400 نفر پرسنل می باشد که به صورت هماهنگ در 4 شیفت کاری فعالیتمی کنند. مسئولیت و مدیریت این کارخانه بر عهده جناب آقای مهندس سید محمد مرتضوی می باشد.
مقدمه

تولید مصرف منسوجات بی بافت به صورت روزافزونی مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته به طوری که به خصوص در کشورهای آمریکا، اروپا، ژاپن و چین میزان تولید آن به سرعت در حال افزایش است. تولید منسوجات بی بافت در اروپای غربی که در سال 1989 بالغ بر 414 تن بود در سال 2000 به 1026 هزار تن رسید و حدود 5/2 برابر گردیده است. تنوع مصارف منسوجات بی بافت، در زمینه های بهداشتی، وسایل منزل، خودرو، مهندسی ساختمان و برخی از مصارف صنعتی، کشاورزی و پوشاک و…به صورت گسترده ای در حال توسعه بوده و میزان تولید جهانی منسوجات بی بافت در سال 2002 به بیش از 3900 هزار تن رسیده است.

دستگاههای اسپان باند

منسوجات بی بافت

ویژگیهای مهم منسوجات بی بافت

فرایند تولید منسوجات بی بافت

دانلود کارآموزی رشته نساجی

پروژه کارورزی در کارخانه نساجی منسوجات بی بافت

دانلود کارآموزی دستگاه های اسپان باند و منسوجات بی بافت

گزارش کارآموزی در شرکت داروسازی الحاوی

گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو و ارزیابی کار و زمان در شرکت داروسازی الحاوی

دانلود کارآموزی در شرکت داروسازی الحاوی

پروژه کارورزی در کارگاه داروسازی

گزارش کاراموزی مراحل تولید دارو

نگهدای داروها

بسته بندی و فروش و خروج دارو

چگونگی تولید دارو

سلسله مراتب تولید دارو

دانلود پروژه مراحل تولید دارو

فرآیند تولید دارو

خرید گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو

دانلود گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو

فهرست
1-مقدمه 2
2  تاریخچه شرکت 4
فصل اول : انبارداری
1  انبار و انواع آن 7
انبار از نظر مواد و محصولات 8
انبار از نظر چگونگی نقش و ماهیت عمل 8
انبار از نظر فیزیکی 9
2  نقش انبار 9
3  اهمیت انبارداری 10
انباردار 12
4  انبار مواد اولیه شرکت 13
انبارهای مواد اولیه  14
تأمین کنندگان مواد اولیه 14
کارکنان انبار مواد اولیه 14
محل سازمانی انبار مواد اولیه 15
اهم وظایف انباردار 15
رعایت اصول ایمنی در انبار مواد اولیه 16
وسایل کار در انبار مواد اولیه 17
نظام خروج مواد اولیه از انبار مواد اولیه 17
روشهای انبار کردن 17
کارهای اداری انبار مواد اولیه 18
گردش مواد در انبار مواد اولیه 19
5  انبار محصولات 19
وظایف انباردار 19
گردش محصولات در انبار محصولات 20
6  انبار گردانی 21
فصل دوم: تولید
1  تولید و عملیات 26
2  ماشین آلات شرکت 27
3  استقرار ماشین آلات شرکت 28
ویژگیهای استقرار ماشین آلات شرکت 28
معایب استقرار ماشین آلات شرکت 29
4  محصولات شرکت 30
5  نحوه تولید دارو 31
مراحل تولید شربت و قطره 31
مراحل تولید قرص 32
مراحل تولید کپسول 33
6  ساخت دارو 34
روش ساخت شربت اکسپکتورانت 34
روش ساخت قطره ویتامین A+D 35
روش ساخت قرص الومینیوم MG 36
روش ساخت کپسول ترامادول 50 میلی گرمی 37
فصل سوم : ارزیابی کار
1  بهره وری 39
تاریخچه و مفهوم بهره وری 39
آنالیز بهره وری 41
اندازه گیری بهره وری 43
معیارهای بهره وری 43
عوامل مؤثر بر بهره وری 45
بهره وری در صنعت 46
زمینه بهره وری 47
برداشت کارگران از بهره وری 49
عوامل مؤثر بر بهره وری 50
راههای افزایش بهره وری 52
2  ارزیابی کار 54
ارزیابی کار وسیله مستقیم افزایش بهره وری 54
چرا ارزیابی کار سودمند است؟ 56
فنون ارزیابی کار و ارتباط آنها با یکدیگر 60
شیوه اصلی ارزیابی کار  62
3  ارزیابی روش (تعریف و هدفها) 64
شیوه اصلی ارزیابی روش 65
ثبت بررسی، ایجاد (ثبت واقعیات) 67
نمودار خلاصه فرآیند 68
نمودارهای گردشی فرآیند 70
مثالی برای نمودار گردشی فرآیند 74
بررسی انتقادی: فن پرسش و پاسخ 75
پرسشهای اولیه 76
پرسشهای ثانویه 78
ایجاد روش اصلاح شده 80
مثالی برای روش اصلاح شده 82
4  ملاحظات کلی در مورد کارسنجی 85
مقصود از کارسنجی 86
موارد استفاده کارسنجی 92
شیوه اصلی کارسنجی 93
فنون کارسنجی 95
منابع و مأخذ 96

مقدمه
در این پروژه ما در صدد آشنایی با چگونگی تولید دارو از زمان ورود مواد اولیه تا زمان تولید، بسته بندی و فروش و خروج داروی تولید شده از شرکت بودیم برای این منظور کار خود را از انبار مواد اولیه که محل ورود مواد به شرکت بود، شروع کردیم و چگونگی تحویل مواد اولیه، قرنطینه، آزمایش روی مواد، نگهداری، توزین و تحویل به بخش تولید را مورد مشاهده و ثبت قرار دادیم
واحد تولید دومین مکانی بود که اصلی ترین قسمت کار یعنی تولید دارو در آنجا صورت می گرفت این واحد خود به سه بخش تولید مایعات، جامدات و آنتی بیوتیک تقسیم می‌شد که شرح تولید هر کدام در بخش تولید ذکر خواهد شد
و در نهایت انبار محصولات وجود داشت که محل نگهداری داروهای تولید شده و تحویل آن به شرکتهای پخش مواد دارویی جهت توزیع در سطح کشور می باشد
هدف از انتخاب این پروژه علاقه به آشنایی با چگونگی تولید دارو بود زیرا این بخش تولیدی کمتر مورد توجه متخصصان صنعت بوده است و بنده در طول تحصیل هیچگاه ندیده ام که از داروسازی به عنوان یک صنعت اسمی برده شود یا مثالی ذکر گردد و بیشتر دانشجویان رشته های شیمی، داروسازی، آزمایشگاهی، میکروبیولوژی و رشته های مرتبط با آنها به کارآموزی و تحقیق در این صنعت می پردازند در حالی که یکی از صنایع بسیار مهم و حیاتی کشور می باشد که یکی از ابزارهای حفظ بهداشت و سلامتی جامعه به شمار می آید
ضمن کار و مطالعه در مورد چگونگی تولید دارو با توجه به اهمیت ارزیابی کار و زمان در موسسات تولیدی و به پیشنهاد شرکت، روش سنجی و زمان سنجی در این شرکت را نیز مورد بررسی قرار دادم که مباحث مربوط و فعالیتهای انجام شده در بخش ارزیابی کار و زمان ذکر می شود
امید است که با آشنایی بیشتر دانشجویان صنعتی این بخش تولیدی و همت صاحبان این صنایع به ایجاد ارتباط با موسسات تحقیق صنایع، شاهد رشد هر چه بیشتر این صنعت مهم و حیاتی در کشورمان باشیم و با افزایش توان کمی و کیفی تولید دارو این صنعت را به خودکفایی رسانده و از واردات آن که در شرایط بحرانی مشکلات عمده ای را برای ما به بار می آورد، بی نیاز باشیم

تاریخچه شرکت
این واحد تولیدی در سال 1347 و به نام «پارک دیویس» آغاز به کار کرد تا پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این شرکت حجم تولید محدودی داشت و شرکت آمریکایی «وارنر لامبرت» 80 درصد سهام آن را در اختیار داشت
انقلاب عظیم اسلامی کشور ما، که قویترین عامل شکوفایی صنایع دارویی در ایران بود، منجر به ملی شدن بسیاری از صنایع مهم گردید، و سازمان صنایع ملی ایران این شرکت را مانند بسیاری از شرکتهای دارویی دیگر، ملی اعلام کرد و مدیران دولتی را برای اداره آن منصوب نمود
شرکت نام «الحاوی» را برای خود برگزید که برگرفته از نام دائرة المعارف بزرگ پزشکی حکیم عالیقدر ایرانی «زکریای رازی» بود و فعالیت خود را در سطح وسیعی آغاز نمود
داروسازان، شیمیدانان و مدیران علاقمند و خبره، بهبود کیفیت و افزایش تولید را سرلوحه کار خود قرار دادند و به این ترتیب خطوط جدید تولید قرص، کپسول و شربت نصب و راه اندازی شد
آزمایشگاه های کنترل کیفیت با نظارت دقیق بر تمامی مراحل تولید، کیفیت را تا حد قابل قبولی بهبود بخشیدند، و شرکتی که تولید سالانه آن از پنج میلیون قطعه تجاوز نمی کرد، در حال حاضر تولید خود را به دهها میلیون قطعه افزایش داده است این شرکت در کنار فعالیتهای داروسازی اقدام به طراحی و تاسیس کارخانه شیمیداروئی «امین» در اصفهان نموده است.

پروژه کارورزی در کارگاه داروسازی

گزارش کاراموزی مراحل تولید دارو

نگهدای داروها

بسته بندی و فروش و خروج دارو

چگونگی تولید دارو

سلسله مراتب تولید دارو

دانلود پروژه مراحل تولید دارو

فرآیند تولید دارو

خرید گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو

دانلود گزارش کارآموزی مراحل تولید دارو

دانلود کارآموزی در شرکت داروسازی الحاوی

گزارش کارآموزی شرکت بسته بندی مواد غذایی شرکت ستاره یافل

گزارش کارآموزی شرکت بسته بندی مواد غذایی شرکت ستاره یافل

 

 

خرید کارآموزی در شرکت بسته بندی مواد غذایی

پروژه کارورزی در کارخانه مواد غذایی

طرح کاراموزی در کارگاه بسته بندی

گزارش کارآموزی در شرکت مواد غذایی ستاره

 

این فایل حاوی گزارش کامل از شرکت موادغذایی ستاره است و در قالب WORD آماده چاپ یا ویرایش می باشد.

در سالهای دور در کشور عزیزمان ایران،نمک و ادویه جات بصورت نکوبیده از بازار تهیه و پس از آسیاب توسط وسایل ابتدایی و سنتی در طبخ غذا به مصرف می رسید.تا اینکه در سال 1338 بنیان گذاران محصولات غذایی ستاره در اقدامی ابتکاری اقلام فوق را در بسته های آماده و بهداشتی به بازار عرضه نمودند. در سال 1353 با تاسیس شرکت فل و به کارگیری نیرو های متخصص و تجهیزات پیشرفته این فعالیت وارد مرحله تازه ای از گسترش گردید. در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین و با سابقه ترین کارخانجات در تولید نمک تصفیه شده، انواع ادویه،زعفران،انواع آرد،کشمش،سویا،جو پوست کنده و پرک شده با نام تجاری ستاره می باشد.این شرکت با دریافت پروانه های بهداشتی و استاندارد های لازم، محصولات خود را در بسته بندیهای متنوع،پس از انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه کنترل کیفیت خود، به بازار عرضه می کند.از آنجایی که حفظ تندرستی و تامین ذائقه مصرف کنندگان برای این شرکت بسیار حائز اهمیت است لذا استفاده از موارد اولیه مرغوب از منابع معتبر داخلی و خارجی همواره مورد نظر بوده به صورتی که شرکت را قادر ساخته تا نیازهای کمی و کیفی مشتریان را با قیمتهای مناسب پاسخگو باشد. شرکت فل با مساحت 1300 متر و زیربنای 800 متر واقع در شرق تهران در خیابان اتحاد می باشد که این شرکت از نوع شرکت با مسئولیت محدود است.شایان به ذکر است که در شرکتهای با مسئولیت محدود سرمایه به سهام تقسیم نمی شود و هر سهامدار به اندازه ی مبلغی که سرمایه گذاری کرده است مسئولیت دارد.به همین دلیل چون آقای محمود زندی سرمایه اش بیشتر است به عنوان مدیر عامل و مالک اصلی کارخانه سالهاست مشغول فعالیت است کادر پرسنلی این شرکت به شرح زیر است: -مدیر عامل 1 نفر به نام محمود زندی -انبار گردان و سرپرست کارگران 2 نفر -مسئول آزمایشگاه 1 نفر -حسابدار و مدیر مالی 1 نفر -کارگران خط تولید 18 نفر که متشکل از 5 خانم و 13 مرد می باشد – سرایدار 1 نفر -راننده خاور 2 نفر همراه با 2 عدد خاور سهامداران این شرکت نیز دو برادران x و y می باشند. -شرکت فل دارای 2 دستگاه بسته بندی نمک به صورت کیسه های800 و 600 گرمی و 4 دستگاه بسته بندی ادویه و 1 دستگاه چاپ تاریخ بسته بندی مهر و 3 دستگاه شیرینگ 1 دستگاه برچسب لیبل می باشد. لازم به ذکر است که خط تولید دارای دو محوطه ی مستطیل شکل است که در آن وسایل و تجهیزات و ماشین آلات خط تولید قرار دارد. فعالیت و تولیدات شرکت به صورت نیمه اتوماتیک است. تاریخچه: شرکت فل ابتدا در سال 1338 فعالیت خود را با 2 اتاقک تودرتو آغاز کرد که بنیانگذار آن برادر بزرگ زندی یعنی سعید زندی بود.ابتدا در اوایل فعالیتش ایشان فقط قادر به تولید نمک بود اما رفته رفته پس از نقل مکان به مکان بزرگتر فعالیت خود را گسترش داد و محصولات دیگری همچون ادویه جات و چاشنی ها تولید نمود.ایشان راز موفقیت خودش را در پشتکار و سعی و کوشش میدانست.به گفته ایشان برای اینکه در مردم انگیزه ایجاد کنم تا محصولات من را خریداری کنند باید تغییراتی در نوع ظروف بسته بندی میکردم که متناسب سلیقه ی مردم باشدوبه همین دلیل از یکی از دوستانم که در شرکت تولیدی نمک و ادویه ی صدف کار می کرد کمک گرفتم.لازم به ذکر است که شرکت و کارخانه ی صدف یکی از معروف ترین کار خانه های قدیم و حتی امروزه در این صنعت می باشد.سالها بعدش یعنی سال 78 محمود زندی بیشتر سرمایه شرکت را خریداری کرد و به عنوان مدیر عامل و مالک اصلی شرکت منصوب گردید. ابتدا کالا ها و مواد اولیه پس از خرید منتقل به سازمان انرژی هسته ای می شود تا اشعه زدایی شود و ضد عفونی گردد که این فرآیند 30روز طول می کشد سپس منتقل به آزمایشگاه شرکت می شود تا نمونه گیری گردد.بعد از نمونه گیری مواد اولیه وارد به انبار مواد اولیه میشود تا برای تولید و خط تولید آماده گردد.پس از آن بسته ها و ظروف بسته بندی روی ماشین آلات بسته بندی آماده میگردد و شروع به تولید میشود.پس از آن محصولات تولید شده وارد کارتن نهایی شده و منتقل به انبار کالای ساخته شده می شود. ذکر فرآیند تولید در یه نگاه: خرید مواد اولیه انتقال به سازمان انرژی هسته جهت اشعه زدایی و ضد عفونی نمونه گیری مواد اولیه پس از اشعه زدایی در آزمایشگاه شرکت انتقال به انبار مواد اولیه تولید کالا انتقال به انبار کالای ساخته شد.

 

گزارش کارآموزی بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی ستاره
شرکت ستاره
خرید گزارش کارآموزی بسته بندی موادغذایی
کارآموزی بسته بندی مواد غذایی
گزارش کارآموزی شرکت بسته بندی مواد غذایی شرکت ستاره یافل

خرید کارآموزی در شرکت بسته بندی مواد غذایی

پروژه کارورزی در کارخانه مواد غذایی

طرح کاراموزی در کارگاه بسته بندی

گزارش کارآموزی در شرکت مواد غذایی ستاره