دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین گلاویژ

گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین(گلاویژ)

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه پگاه شهد قزوین

پروژه کارورزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین(گلاویژ)

کاراموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین

کارخانه پگاه شهد قزوین در سال 1379 تاسیس و راه اندازی شد ، این کارخانه در فضایی به مساحت 2500 متر مربع در منطقه صنعتی روستای کورانه قزوین شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت این کارخانه تولید نوشابه های گازدار با عنوان تجاری گلاویژ میباشد .
کارخانه گلاویژ با هدف تولید وسیع در سطح کشوری و گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی شروع به فعالیت نموده است و تا به حال که چیزی حدود 6  سال از شروع به فعالیت صنعتی و جدی این کارخانه  می گذرد  توانسته است قسمتی از بازار داخلی را دردست بگیرد و با برنامه ریزی بلند مدت و توسعه فعالیت های خود و بهره گیری از نیروهای متخصص و تجهیز خود به دستگاهها و ماشین آلات مدرن و پیشرفته چشم به بازار های جهانی دوخته است .

موضوع:

گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین(گلاویژ)

فهرست مطالب

پیشگفتار

تاریخچه نوشابه سازی

فصل اول – معرفی پگاه شهد قزوین ( گلاویژ )

تاریخچه

اهداف

نام تجاری گلاویژ

آدرس کارخانه

ویژگیهای منحصر به فرد گلاویژ

مختصری از نحوه کار شرکت

عصاره ها

نوشابه از چه چیزهایی درست شده است؟

مقدار قند موجود در مشروبات گازدار

فصل دوم – کنترل کیفیت محصول ( تعاریف )

کنترل کیفیت چیست ؟

استقرار یک سیستم تضمین کیفیتی

1 – تهیه طرح جامع که شامل

2 – طرح ساده شده(طرحعملیاتی)

زیر سیستم های تضمین کیفیت عبارتند از

هدف از کنترل کیفیت چیست ؟

اهداف روش های کنترل کیفیت

زیر سیستم های تضمین کیفیت

مشکلاتی که در تنظیم کنترل کیفیت میتوان نام برد شامل مواردزیر است

فصل سوم – سیستم کنترل کیفیت اجرایی در گلاویژ

هدف از اجرای سیستم

بهره گیری از این طرح دارای مزیت های زیر می باشد

محاسبه سطح سیگما برای نوشابه های داخلی

پرکردن نوشابه در بطری

شامل مراحل زیر است

ب ) شستشوی بطری – پرکردن و دربندی

ج ) مرحله برچسب زنی

د ) مرحله چاپ مشخصات تولید (jet printing )

ه ) مرحله Shirink wrapper

و) Pallate shirink wrapper

بهبود کیفیت بسته بندی

بسته بندی

ویژگی های بسته بندی مطلوب

طراحی بسته بندی

اجزا و حفاظت و دسترسی

مقرون به صرفه

طراحی گرافیکی بسته بندی

رنگ

فرم

طراحی خط

فصل چهارم – نتیجه گیری

نتیجه

پیشگفتار

کارآموزی در بخش کنترل کیفیت در پگاه شهد قزوین که تولید کننده یک نوشابه گاردار به نام گلاویژ میباشد فرصت مناسبی را برای کسب تجربه و مهارت لازم برای ورود به بازار کار برای اینجانب فراهم نمود ، فعالیت در یک محیط کاری با فعالیت های کنترل کیفیت بسیار پر اهمیت ، آشنایی با محیط کاری کارخانه و همچنین خط تولید و اهمیت بخش کنترل کیفیت در کارخانه های تولید کننده مواد غذایی  از جمله اهم مواردی بود که در این دوره با آن آشنا شدیم که در زیر به اختصار به توضیح و تشریح آنها خواهیم پرداخت .

تاریخچه نوشابه سازی

تاریخچه نوشابه سازی اساساً به زمانی بر می گردد که بشر علاوه بر مصرف آب آشامیدنی می توانست از افزودن موادی چون طعم دهنده ها و شیرین کننده ها به آب ، شربت های متعددی را تهیه کند. بعدها که مصرف شیرین کننده ها متداول گشت ایرانیها طعم دهنده هایی نظیر به لیمو ، آلبالو ، زرشک ،آلو ، انجیر و بسیاری از عرقیات نظیر نعناع ، آویشن ، بهار نارنج و غیره را بطور طبیعی در نوشیدنی ها مصرف می نمودند . او متاسفانه تکنیک استفاده از عرقیات و استخراج اسانس از آن که در حقیقت امولسیون طعم دهنده در آب است تا امروز در ایران پیشرفتی نکرده است .

سابقه نوشابه سازی در ایران به معنای جدید آن به سال 1331 بر می گردد . در این سال شرکت زمزم محصول تولیدی خود را با نام پپسی کولا به بازار عرضه کرد . قبل از این تاریخ نوشابه های گازدار سنتی نظیر لیمونادر اغلب بصورت غیر بهداشتی تهیه و به بازار عرضه می شد . و در سال 1333 کارخانه کوکا کولا ، در سال 1334 شرکت ساسان تاسیس شد که محصولات تولیدی را به نام کانا درای و سوپر کولا به بازار عرضه کردند . نوشابه های دیگر مانند اسو ، شوئپس ، آلپاین و فانتا نیز به بازار عرضه شدند که بعد از مدتی یا تعطیل شدند یا در کارخانه زمزم و ساسان ادغام گردیدند .

حدود 50 سال پیش اولین کارخانه نوشابه سازی در ایران آغاز به کار کرد در ابتدا عدم تطبیق نوشابه با ذائقه مردم و ماهیت و وابستگی تولید کنندگان و حکم تحریف مصرف نوشابه از گسترش بازار مصرف این کالا جلوگیری کرد . جا افتادن نوشابه به عنوان الگوی مصرف سالها طول کشید اما امروزه نوشابه یک کالای پر مصرف می باشد . در سال 1356 تولید نوشابه در سطح کشور حدود 7/1 میلیارد بود این رقم در سال 1362 به 6/2 میلیارد بطری رسید . و این روند تا به امروز ادامه داشته است .

فصل اول

معرفی پگاه شهد قزوین ( گلاویژ )

تاریخچه

کارخانه پگاه شهد قزوین در سال 1379 تاسیس و راه اندازی شد ، این کارخانه در فضایی به مساحت 2500 متر مربع در منطقه صنعتی روستای کورانه قزوین شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت این کارخانه تولید نوشابه های گازدار با عنوان تجاری گلاویژ میباشد .

کارخانه گلاویژ با هدف تولید وسیع در سطح کشوری و گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی شروع به فعالیت نموده است و تا به حال که چیزی حدود 6  سال از شروع به فعالیت صنعتی و جدی این کارخانه  می گذرد  توانسته است قسمتی از بازار داخلی را دردست بگیرد و با برنامه ریزی بلند مدت و توسعه فعالیت های خود و بهره گیری از نیروهای متخصص و تجهیز خود به دستگاهها و ماشین آلات مدرن و پیشرفته چشم به بازار های جهانی دوخته است .

اهداف

این کارخانه با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب و بهره جویی از ماشین آلات روز صنعت نوشابه سازی جهانی چشم به توسعه وسعت بازار داخلی خود و در پی آن گسترش محصول در بازار های کشورهای همسایه و سپس در بازار های سایر کشور های جهان دوخته است .

نام تجاری گلاویژ

نام گلاویژ ، واژه ای ترکی است و به معنای ستاره صبح گاهی میباشد .

آدرس کارخانه

قزوین – جاده الموت – 5 کیلومتری روستای کورانه – شهرک صنعتی کورانه

ویژگیهای منحصر به فرد گلاویژ

• بهره گیری از دستگاه های نوشابه ساز INTER MIX ساخت شرکت SIDEL ایتالیا که امکان تولید همزمان سه گونه محصول را فراهم ساخته است.

• بهره گیری از سه دستگاه بطری ساز BLOW MOULDING ساخت شرکت SIG CORPOPLAST آلمان با قابلیت تولید 000/70 بطری در ساعت.

• بهره برداری از خط تولید پیوسته (CONTINUOUS) کاملاً خودکار شربت سازی ساخت شرکت VAN DER MOLEN آلمان مجهز به دستگاه های کانتی مول و پاستوریزاتور با ظرفیت ساخت 20 هزار لیتر شربت در ساعت.

• بهره برداری از واحد عصاره سازی با ظرفیت ذخیره سازی 000/160 لیتر عصاره در تانک های تماماً ضد زنگ (STAINLESS STEEL) پنج و ده واحدی، جهت تولید 800 هزار لیتر نوشابه.

برتری های فنی شرکت گلاویژ، فراهم آورنده اعتماد و اطمینان بالای مصرف کنندگان محصولات گلاویژ و تضمین کننده سلامت و کیفیت نوشابه های تولیدی است .برخی دیگر از سرآمدی های تجهیزاتی و تکنولوژیک گلاویژ را میتوان چنین عنوان نمود

• نصب و راه اندازی دو خط تولید دربهای پلاستیکی DOUBLE SEAL ساخت شرکت HUSKY کانادا مجهز به دستگاه چاپ TAMPO PRINT آلمان با قابلیت تولید 500 میلیون درب در سال با قالب های ساخت شرکت CORVAGLIA سوئیس.

• نصب و راه اندازی تصفیه خانه مدرن و تماماً ضد زنگ ساخت شرکت ICE فرانسه با ظرفیت پالایش یکصد مترمکعب آب در ساعت، این تصفیه خانه به دستگاه های پالایشگر و کنترل کننده RO ،ازنایزر، UV و نیز واحد غنی سازی آب مجهز است.

• به کارگیری تجهیزات گرمایش، سرمایش، هوای فشرده و برق مصرفی پیشرفته و مدرن، با قابلیت اعتماد و اطمینان (RELIABILITY) بالا و تضمین کننده ایمنی و مطلوبیت شرایط کار.

نوع فایلWORD | تعداد صفحات32

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه پگاه شهد قزوین

گزارش کارآموزی در کافی نت

کاراموزی در کافی نت کتابخانه امام خمینی

دانلود گزارش کارآموزی در کافی نت

پروژه کارورزی کافی نت کتابخانه امام خمینی

 

هسته مرکزی کافی نت کتابخانه امام خمینی  از 3 نفر پرسنل فنی , اجرایی , اداری و خدماتی تشکیل شده است که تعداد حدود چهار نفر در دفتر مرکزی به عملیات ستادی اشتغال دارند و بقیه حسب مورد بعنوان هسته مرکزی در سایت های اجرایی فعال می باشند..

موضوع

گزارش کارآموزی کافی نت کتابخانه امام خمینی

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول  –  معرفی کافی نت کتابخانه امام خمینی

1- نام و نوع شرکت

2- سال تاسیس

3- موضوع شرکت

4- نوع فعالیت

5- عضویت ها

6- سازمان و تشکیلات

فصل دوم – تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه محلی

پیشگفتار

1 – استفاده مشترک از منابع

2 – کاهش هزینه

3 – قابلیت اطمینان

4 – کاهش زمان

5 – قابلیت توسعه

6 – ارتباطات

مدل های شبکه[2]

مدل شبکه نظیر به نظیر

مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده

مدل سرویس دهنده / سرویس گیرنده

اجزا ءشبکه

1 – کارت شبکه  ” NIC- Network Interface Card 5

2 – رسانه انتقال ” Transmission Medium “6

سیستم عامل شبکه ” NOS- Network Operating System”7

انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

شبکه محلی ” LAN= Local Area Network”8

شبکه گسترده ” WAN = Wide Area Network” 9

ریخت شناسی شبکه ” Net work Topology” 10

1 – توپولوژی ستاره ای ” Star” 11

پروتکل های شبکه

مدل Open System InterconnectionOSI”20

1 – لایه فیزیکی

2 – لایه پیوند ها

3 – لایه شبکه

4 – لایه انتقال

5 – لایه اجلاس

6 – لایه نمایش

6 – لایه نمایش

7 – لایه کاربرد

ابزارهای اتصال دهنده  ” Connectivity Devices”

1 – کنترل کننده ها” Reapeaters ” 21

2 – هاب ها ” Hubs”22

الف – هاب فعال

ب – غیر فعال

ج – آمیخته

3 – مسیر یاب ها ” Routers ” 23

4 – دروازه ها “Gateways ” 24

پل ها ” Bridge ” 25″

سوئیچ ها” Switches ” 26

فصل سوم  – اینترنت و روش های اتصال

انواع adsl

چالش‌های پیش‌رو

گزینه‌های فنی

گزینه اول (آدرس دهی ثابت IP)

گزینه سوم (L2TP)

گزینه دوم (DHCP)

گزینه چهارم (PPP)

مقایسه گزینه‌ها با یکدیگر

ZDNet Bandwidth Meter Test

SG Broadband Tools

Dslreports.com Speed Test

مزایای ADSL

معایب خطوط ADSL

تجهیزات ADSL

فصل چهارم  – نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشگفتار

فعالیت اجرایی در شرکت خدمات رایانه ای افق سیستم  در استان قزوین هرچند که در مدت زمان بسیار کوتلاهی انجام شد ، اما آشنایی با فعالیت های لازم و اجرایی در یک شرکت در بازار کار و همچنین آشنایی با تعمیر و نگهداری سیستم های رایانه ای هم به لحاظ نرم افزاری و هم به لحاظ سخت افزاری دوره ای سرشار از اطلاعات و نکات فنی را برای ما برای ورود به بازار کار فراهم نمود .

فصل اول

معرفی کافی نت کتابخانه امام خمینی

1- نام و نوع شرکت

مرکز اینترنت کتابخانه امام خمینی (ره)

2- سال تاسیس

این مرکز  در تاریخ 29/8/1383 تحت شماره 20116 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی قزوین به ثبت رسیده است.

3- موضوع شرکت

فعالیت شرکت طبق مفاد اساسنامه ، در زمینه های مختلف رایانه ای در زیر شاخه های نرم افزاری و سخت افزاری ، شبکه های رایانه ای ، سیستم های مبتنی بر داده ها میباشد ، انجام انواع خدمات سخت افزاری و نرم افزاری ، اجرا و پشتیبانی شبکه های رایانه ای در ارگانها و نهادها ، ارائه بسته های نرم افزاری خاص بر اساس نیاز نهاد و یا ارگان مورد نظر .

4- نوع فعالیت

بخشی از تجربیات این کافی نت را میتوان بشرح زیر خلاصه نمود

– تعمیر و فروش انواع سیستم های سخت افزاری و همچنین ارائه نرم افزار های حسابداری و حسابرسی

– طراحی و پیاده سازی نرم افزار جامع زرگری

– اجرای شبکه های داخلی برای چندین ارگان در استان قزوین

– پشتیبانی شبکه ها

5- عضویت ها

-عضو انجمن صنفی شرکتهای رایانه ای

-عضو انجمن صنفی اتحادیه شرکت های تعاونی کامپیوتر در استان قزوین

-عضو انجمن شرکت های IT سیستم های بیسیم در استان قزوین .

6- سازمان و تشکیلات

هسته مرکزی کافی نت کتابخانه امام خمینی  از 3 نفر پرسنل فنی , اجرایی , اداری و خدماتی تشکیل شده است که تعداد حدود چهار نفر در دفتر مرکزی به عملیات ستادی اشتغال دارند و بقیه حسب مورد بعنوان هسته مرکزی در سایت های اجرایی فعال می باشند..

فصل دوم

تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه محلی

فصل دوم – شبکه های محلی

پیشگفتار

اساسا یک شبکه کامپیوتری شامل دو یا بیش از دو کامپیوتر وابزارهای جانبی مثل چاپگرها، اسکنرها ومانند اینها هستند که بطور مستقیم بمنظور استفاده مشترک از سخت افزار ونرم افزار، منابع اطلاعاتی ابزارهای متصل ایجاده شده است توجه داشته باشید که به تمامی تجهیزات سخت افزاری ونرم افزاری موجود در شبکه منبع1(Source) گویند.

در این تشریک مساعی با توجه به نوع پیکربندی کامپیوتر ، هر کامپیوتر کاربر می تواند در آن واحد منابع خود را اعم از ابزارها وداده ها با کامپیوترهای دیگر همزمان بهره ببرد.

دلایل استفاده از شبکه را می توان موارد ذیل عنوان کرد

1 – استفاده مشترک از منابع

استفاده مشترک از یک منبع اطلاعاتی یا امکانات جانبی رایانه ، بدون توجه به محل جغرافیایی هریک از منابع را استفاده از منابع مشترک گویند.

2 – کاهش هزینه

متمرکز نمودن منابع واستفاده مشترک از آنها وپرهیز از پخش آنها در واحدهای مختلف واستفاده اختصاصی هر کاربر در یک سازمان کاهش هزینه را در پی خواهد داشت

3 – قابلیت اطمینان

این ویژگی در شبکه ها بوجود سرویس دهنده های پشتیبان در شبکه اشاره می کند ، یعنی به این معنا که می توان از منابع گوناگون اطلاعاتی وسیستم ها در شبکه نسخه های دوم وپشتیبان تهیه کرد ودر صورت عدم دسترسی به یک از منابع اطلاعاتی در شبکه ” بعلت از کارافتادن سیستم ” از نسخه های پشتیبان استفاده کرد. پشتیبان از سرویس دهنده ها در شبکه کارآیی،، فعالیت وآمادگی دایمی سیستم را افزایش می دهد.

نوع فایل WORD | تعداد صفحات 44

دانلود گزارش کارآموزی در کافی نت

گزارش کارآموزی در اداره مالیات

گزارش کارآموزی اداره مالیات استان قزوین

دانلود کارآموزی در اداره مالیات

پروژه کارورزی اداره مالیات استان قزوین

کاراموزی در اداره مالیات

جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد.  محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه

موضوع:

گزارش کارآموزی اداره مالیات استان قزوین

فهرست مطالب

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول – معرفی اداره مالیات استان

معرفی

وظایف سازمان

فصل دوم – حسابداری مالیات بر ارزش افزوده اقتصادی

بررسی حسابداری مالیات بر ارزش افزوده اقتصادی

تعریف مالیات

براساس قوانین مالیاتی کشور انواع مالیاتها به شرح زیر می باشد:

مالیاتهای مستقیم

الف: مالیات بر دارائی

ب مالیات بر درآمد:

مالیاتهای غیر مستقیم

الف مالیات بر واردات

ب مالیات بر مصرف و فروش

نقش حسابداری مالیاتی در توسعه اقتصادی

حسابداری مالیاتی ارزش افزوده

1 –  رویکردهای حسابداری:

2-  رویکردهای مدیریت مالی:

3 –  رویکرد تلفیقی:

4 –  رویکرد اقتصادی:

تعریف ارزش افزوده

الف) تهیه از روی صورت سودوزیان:

بازیهای سه گانه مدیران:

بازی سرمایه بکار گرفتهشده

بازرشدهای آینده:

بازی انتقال ریسک:

مالیات برارزش افزوده:

تعریف مالیات بر ارزشافزوده

عللاخذ مالیات ارزش افزوده

محاسن وعلل اخذ مالیاتعبارتنداز:

روشهای اخذ مالیات ارزش افزوده:

نرخمالیات×(خروجی ها – ورودیها)

چگونگی ثبت حسابداری مالیات ارزش افزوده

1 – خرید مواد به مبلغ 1.000.000 ریال

2 – فروش محصول تولیدی به مبلغ  1.500.000 ریال

فصل سوم – حسابداری مالیات بر درآمد

مقدمه

سود گزارش شده حسابداری در مقایسه با سود مشمول مالیات

تحت دو عنوان اصلی زیر طبقه بندی می شود:

1-تفاوت دائمی

2-تفاوت موقتی

1-تفاوت دائمی

2-تفاوت موقتی

الف: تفاوت های ناشی از زمان

در این خصوص چهار حالت می تواند وجود داشته باشد:

ب:تفاوتهای مبنی بر تعیین ارزش (ارزشیابی)

روش مبتنی بر ترازنامه

نظریات موافق و مخالف تخصیص مالیات

دلایل موافقین

1-اصل تطابق:

2-تداوم فعالیت

3-شیوه مدیریت:

دلایل مخالفین

1-قابل فهم نبودن:

2-هزینه نبودن مالیات

3-مربوط نبودن

5-تخصیص موردی مالیات:

6 -تنزیل مبالغ تخصیص یافته مالیات:

تحقیقات مشاهده ای

مالیات انتقالی به دوره های آتی و مبانی نظری

خالص زیان سنواتی

آیا اینها در واقع دارائی و بدهی هستند؟

مقایسه دیدگاه ”مقابله هزینه ها بادرآمد فروش“

ارائه نتایج تخصیص مالیات

1- تخصیص طی دوره مالیات

2-روش خالص مالیات

فصل چهارم – نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشگفتار

در طول دوره کارآموزی در اداره مالیات استان قزوین ، با سیستم های گوناگون حسابداری سیستم های مالیاتی در یک ارگان پر مخاطب آشنا شدم و به بررسی آنها پرداختم ، سازمان را از جوانب گوناگون مورد بررسی قرار داده و به نتایج و راهکارهایی در زمینه بهبود وضعیت سازمان دست یافتم ، این گزارش خلاصه ای است از آموخته های اینجانب در طول دوره کارآموزی که به استحضار جنابعالی خواهد رسید .

مقدمه

جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد.  محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه «اداری- مالی» بر عهده دارد. این سیستم از یک سو ارتباط تنگاتنگی را با سیستم «مدیریت منابع انسانی» جهت دریافت اطلاعات استخدامی پرسنل برقرار و از سوی دیگر اطلاعات عملکرد پرسنل را از سیستم «حضور و غیاب» دریافت می‌نماید. اطلاعات مالی ایجاد شده در محاسبات این سیستم نیز به‌طور مکانیزه به سیستم «حسابداری مالی» ارسال می‌گردند. امکانات گسترده این سیستم در تعریف پارامترهای محاسبه حقوق به‌صورت کاملا پویا و با توجه به نیازهای موجود، سازمان را قادر می‌سازد که بدون وابستگی به لایه‌های نرم‌افزاری، اطلاعات خود را در سیستم تعریف نموده و آن را بسته به نیازهای خود بومی نماید.

فصل اول

معرفی اداره مالیات استان

معرفی

تشکیلات سازمان امور مالیاتی و اقتصادی ودارایی استان قزوین در سال 1376با تشکیل استان قزوین به اداره کل امور اقتصادی ودارایی تبدیل ودر سال 1381به سازمان امور اقتصادی ودارایی ارتقاء یافت

وظایف سازمان

امور مربوط به ثبت و دریافت کلیه درآمدهای استانی در چارچوب قوانین و مقررات مربوط

امور مربوط به دریافت و پرداخت سهم از منابع ملی طبق قوانین و مقررات مالی کشور

امور مربوط به پرداخت تنخواه گردان حسابداری به دستگاههای اجرایی استان مطابق دستور العملها و قوانین جاری کشور

امور مربوط به افتتاح حسابهای دولتی در استان برای کلیه دستگاههای اجرایی استان (صرفنظر از اینکه دستگاه دارای بودجه استان است یا ملی)

انجام امور مربوط به پرداخت اعتبارات جاری و عمرانی استان بر اساس مصوبات کمیته تخصیص اعتبار استان

ارائه گزارش مالی از عملکرد درآمدهای استانی، عملکرد اعتبارات  جاری و عمرانی استان به دبیرخانه ستاد درآمد و تجهیز منابع استانی و دبیر خانه کمیته تخصیص اعتبار استان در مقاطع سه ماهه

امضاء چکهای صادره عهده حسابهای خزانه معین با رعایت ماده 124 قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات مربوط

نوع فایلWORD | تعداد صفحات46

دانلود کارآموزی در اداره مالیات

گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

کاراموزی در اداره کار و امور اجتماعی

دانلود گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

پروژه کارورزی اداره کار و امور اجتماعی

ازآنجا که با تصویب قانون کار، سازمان کوچک اداره کل کار، قادر به حل و فصل امور کارگری نبود و از طرف دیگر یکی از گردانندگان حزب توده نیز در راس وزارت پیشه و هنر قرارگرفته بود و حکومت وقت به سبب مخالفتهای سیاسی حزب مزبور، مایل نبود امورکارگری کشور را سلطه و اختیار وی قراردهد. لذا با تصویب هیات دولت در 13/5/1325وزارتخانه جدیدی به نام “”وزارت کار وتبلیغات ” از ادغام “اداره کل کار”، “اداره کل انتشارات و تبلیغات” و “اداره عمران و اصلاحات وزارت کشور” تشکیل و مامور اجرای قانون کارگردید. درسال 1325 مظفرفیروز به عنوان اولین وزیر وزارت کار و تبلیغات معرفی شد.

موضوع

گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول – معرفی اداره کار و امور اجتماعی

تاریخچه

منشور سازمان بین المللی کار

معرفی

شرح وظایف سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای

اداره امور اجتماعی

شرایطی که برای انتخاب کار گر نمونه مد نظر می باشد

اداره بازرسی کار

شرح وظایف

اداره روابط کار

مدارک مورد نیاز

شرایط و مدارک مورد نیاز

بررسی آئین نامه های انضباطی کار کارگاهها

شرایط و مدارک مورد نیاز

بررسی قراردادهای کار ارسالی شرکتها

بررسی اختلاف نظر در موارد مواد پیمان های دسته جمعیکار

شرایط مندرج در پیمان دسته جمعی

سایر فعالیتهای امور اجتماعی

فصل دوم – تعمیر و نگهداری و پشتیبانی شبکه محلی اداره کار

پیشگفتار

1 – استفاده مشترک از منابع

2 – کاهش هزینه

3 – قابلیت اطمینان

4 – کاهش زمان

5 – قابلیت توسعه

مدل های شبکه[2]

مدل شبکه نظیر به نظیر

مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده

مدل سرویس دهنده / سرویس گیرنده

هر شبکه اساسا از سه بخش ذیل تشکیل می شود[3]

سازگار کننده ها

اجزا ءشبکه

اجزا اصلی یک شبکه کامپیوتری عبارتند از

1 – کارت شبکه [1]

2 – رسانه انتقال [2]

سیستم عامل شبکه ” NOS- Network Operating System”]7]

انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

شبکه محلی [3]

شبکه گسترده [4]

ریخت شناسی شبکه  [5]

1 – توپولوژی ستاره ای [6]

پروتکل های شبکه

– پروتکل سیستم ورودی وخروجی پایه شبکه [7]

مدل Open System InterconnectionOSI

1 – لایه فیزیکی

2 – لایه پیوند ها

3 – لایه شبکه

4 – لایه انتقال

5 – لایه اجلاس

6 – لایه نمایش

7 – لایه کاربرد

ابزارهای اتصال دهنده ” Connectivity Devices”

1 – کنترل کننده ها [8]

2 – هاب ها [9]

الف – هاب فعال

ب – غیر فعال

ج – آمیخته

3 – مسیر یاب ها [10]

4 – دروازه ها  [11]

پل ها  [12]

سوئیچ ها[13]

فصل سوم – ذخیره و بازیابی اطلاعات در سیستم های حسابداری و حقوق و دستمزد

مقدمه

1- تاریخچه پایگاه داده

2- انواع دادگان ها

3- مدل های پایگاه داده

۳.۱ مدل تخت

۳.2 مدل شبکه ای(Network)

۳.3 مدل رابطه ای

۳.4 پایگاه داده‌های چند بعدی

۳.5 پایگاه داده‌های شیء

4- ویژگی‌های سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها

5- فهرست سیستم‌های متداول مدیریت دادگان

برقراری ارتباط و امنیت در SQL Server

عناوین مهم این فصل عبارتند از

● نیازبه امنیت

۱) فرامینی که از خارج به سیستم وارد میشوند

۲) افرادی که در شرکتتان کار میکنند

۳) مزاحمت تصادفی

اصول امنیت SQL سرور

مدهای امنیت

برقراری ارتباط باسروس دهنده وکاربران بانک اطلاعاتی

نقش ها

نقش های از پیش تعریف شده سرویس دهنده

نقش های از پیش تعریف شده بانک اطلاعاتی

نقش عمومی

نقش های شخصی بانک اطلاعاتی

فصل چهارم – نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشگفتار

در طول دوره کارآموزی در اداره کار و امور اجتماعی استان قزوین ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل نحوه فعالیت سیستم های نرم افزاری ، نحوه ذخیره و بازیابی اطلاعات ، امنیت در شبکه های داخلی و  مواردی دیگر از این قبیل بود  .

فصل اول – معرفی اداره کار و امور اجتماعی

تاریخچه

درآبان ماه سال 1323دروزارت پیشه و هنر، اداره مستقلی به نام اداره کل کارتشکیل شد. این اداره کل ابتدا برای رسیدگی به اختلافات تصویبنامه ای تنظیم کردکه درفروردین ماه سال 1324به تصویب هیات وزیران رسید. اولین طرح قانون کاردر تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1325 و در زمان تعطیلی مجلس به تصویب هیات وزیران رسید.

ازآنجا که با تصویب قانون کار، سازمان کوچک اداره کل کار، قادر به حل و فصل امور کارگری نبود و از طرف دیگر یکی از گردانندگان حزب توده نیز در راس وزارت پیشه و هنر قرارگرفته بود و حکومت وقت به سبب مخالفتهای سیاسی حزب مزبور، مایل نبود امورکارگری کشور را سلطه و اختیار وی قراردهد. لذا با تصویب هیات دولت در 13/5/1325وزارتخانه جدیدی به نام “”وزارت کار وتبلیغات ” از ادغام “اداره کل کار”، “اداره کل انتشارات و تبلیغات” و “اداره عمران و اصلاحات وزارت کشور” تشکیل و مامور اجرای قانون کارگردید. درسال 1325 مظفرفیروز به عنوان اولین وزیر وزارت کار و تبلیغات معرفی شد.

تاریخچه وزارت کار و امور اجتماعی را می توان به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی 1325 تا 1357 و 1357 تا 1382 تقسیم کرد.

درسال 1325 بعد از تصویب وزارت کار و تبلیغات توسط هیات دولت، سرانجام درسال 1328 اجازه قانونی تاسیس وزارت کار از طرف مجلس به دولت داده شد و وزارت کار موجودیت قانونی پیدا کرد.

هدف و وظایف وزارت کار و تبلیغات در بدو امر با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان به شرح ذیل بود

ایجاد مرجع بی طرف صلاحیتدار برای حل اختلافات کارگرو کارفرما و تمرکز امور مربوط به کار و مراقبت در تهیه اجرای مقررات قانون کار و قانون کار و قانون بیمه کارگران و حمایت و تامین بهداشت و رفاه کارگران و برقراری روابط با تشکیلات بین المللی کار.

منشور سازمان بین المللی کار

در سال 1944 ، کنفرانس بین المللی کار بیانیه ای را تحت  عنوان بیانیه فیلادلفیا تصویب نمود که این بیانیه به انضمام اساسنامه سازمان در حال حاضر منشور سازمان بین المللی کار را تشکیل می دهد . این بیانیه با تأکید مجدد بر اصولی که سازمان بر پایه آنها پی ریزی و تشکیل شد ، برنکات زیر تأکید ورزید

1 – کارگر یک کالا نیست

2 – آرادی بیان و تجمع برای توسعه پایدار امری لازم و ضرروی است

3 – فقر در همه جا باعث ایجاد خطر برای خوشبختی می باشد

4 – همه افراد بشر حق دارند از از رفاه مادی و رشد معنوی در فضایی آزاد و مطمئن ، از امنیت اقتصادی و فرصتهای برابر برخوردار شوند .

این سازمان در طول سالیان متمادی با پشتکار و اعتقاد راسخ به اصول و قوانین خود پستی و بلندی های بسیاری را طی نمود اما هیچگاه در راه احقاق حقوق انسانی و بشری از پای ننشست و تاکنون 349 کشور به عضوت این سازمان در آمده اند و قوانین و اصول این سازمان در همه نقاط جهان به اجرا گذاشته می شود . این سازمان همواره با تلاش برای حرکت به سمت جهانی با صلح پایدار گام برداشته است ، چنانچه این سازمان برای آغاز قرن بیست و یکم 4 استراژی کلی تدوین و تعیین نموده که عبارتند از

1 – ارتقا و تشخیص اصول بنیادین حقوق کار .

2 – ایجاد فرصتهای بیشتر برای زنان و مردان به منظور دستیابی به در آمد کافی و شغل مناسب .

3 – افزایش پوشش و کارآیی حمایت های اجتماعی برای همه .

4 – تقویت سه جانبه گرایی و گفت و گوهای اجتماعی .

سازمان بین المللی کار ، در قرن جدید بر تأمین اقتصادی و اجتماعی نیروی کار تأکید ورزید و این مسأله را لازمه کار مفید و حفظ کرامت انسانی در اقتصاد جهانی دانسته و در این راستا چارچوبی برای طراحی تمهیدات اجتماعی پایدار، شامل اصلاح و گسترش آنها ارائه داده است .

معرفی

سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای در امور و کارگری برای حفظ و صیانت انسانی وظایف خود را بر اساس چهارچوب قانون کار در راستای تنظیم روابط کار و بازار کار ایفای نقش می کند.

شرح وظایف سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای

رسیدگی به اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی از طریق تشکیل مراجع حل اختلاف به منظور حل و فصل اختلافات با توجه به قانون کار و مقررات مربوطه .

راهنمایی و ارشاد کارگران و کارفرمایان در مورد چگونگی انعقاد پیمانهای دسته جمعی

تهیه و تنظیم خلاصه پرونده شاکیان حوزه عملکرد و ارسال آن به اداره کل نظارت و تنظیم روابط کار.

راهنمایی کارگران و کارفرمایان در زمینه مسائل قانون کار و مقررات مربوطه.

نظارت بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل کارگری .

نوع فایلWORD | تعداد صفحات53

دانلود گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

دانلود کارورزی در بانک ملت

گزارش کارآموزی بانک ملت

دانلود گزارش کاراموزی در بانک ملت

پروژه کارورزی بانک ملت

کاراموزی در بانک ملت

بر اساس راى صادره ازسوى مجمع عمومى بانک درجلسه مورخ بیست و هشتم آذر ماه هزار و سیصد و پنجاه و هشت و با مجوز حاصل از ماده ١٧ لایحه قانونى اداره امور بانک ها، بانک ملت با سـرمایه اولـیه 5/33 میلیارد ریال و از ادغام ١٠ بانک خصوصى قبل از انقلاب ایجاد گردید.‮‮
بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 1,239 میلیارد ریال بعنوان یکی از بزرگترین بانکهاى کشور است که در چارچوب دولت جمهورى اسلامى ایران فعالیت می نماید.

موضوع

گزارش کارآموزی بانک ملت

فهرست مطالب

پیشگفتار

آدرس

فصل اول  –  ساختار بانک ملت

معرفی بانک

تاریخچه

فصل دوم – ارزیابی نظام بانکی

ارزیابی نظام بانکی از زاویه ساختار مالی

سازوکار خروج از وضعیت نابسامان فعلی بازار پول

فصل سوم  – تئوری حسابداری بانکی

سیستم های حسابداری دولتی

سیستم های حقوق و دستمزد

ارتباط حسابداری، بودجه و پاسخگویی

شرایط لا‌زم برای تحقق حداقل استاندارد شفافیت بودجه­ای

سیستم حسابهای ملی

سیستم آمارهای مالی دولت

صورتهای مالی اساسی در سیستم آمارهای مالی دولت

صورتهای مالی اساسی در سیستم آمارهای مالی دولت عبارتند از

تغییر نظام بودجه‌ریزی در ایران

سیستم حقوق و دستمزد

ویژگیهای سیستم مالی

فصل چهارم – سیستم های حسابداری بانکی

بررسی سیستم های حسابداری در بانکها

نقش و اهمیت حساب مرکز

انواعطبقه بندی حسابها در سیستم بانکی

نقش سیستم کنترل داخلی

اثرات متقابل سیستم حسابداری و ارقام باز بر یکدیگر

سود و زیان و جایگاه آن در حسابداری موسسات مالی

صورتحساب سود و زیان

اهمیت سود و زیان

مفاهیم سود در مباحث اقتصادی و حسابداری

مبانی تعیین سود در حسابداری

حسابداری تعهدی

حسابداری نقدی

حسابداری نیمه تعهدی

حسابداری نقدی تعدیل شده

اهمیت مدیریت ریسک در دارایی ها و بدهی های بانکها

تفاوت عملیات بانکها با سایر موسسات تجاری

ترکیب ترازنامه بانکها

ریسکهای مهم صنعت بانکداری

1)  ریسک نقدینگی

2)  ریسک اعتباری (عدم پرداخت)

3)ریسک های ارزی

1-3) ریسک کامل در تسویه

2-3) ریسک نوسانات نرخ ارز

3-3) ریسک مطلق

تطابق زمانی سررسید دارایی ها و بدهی ها

اجزای سرمایه در بانکها

سرمایه اصلی:

سرمایه تکمیلی:

اخذهزینه پرداختیایران چکهای جدید از مشتریان

اقلام بالا خطی و زیر خطی

حسابهای بالا خطی

حسابهای زیرخطی

مطالبی در رابطه با تعهدی

حسابداری مالی

نرخ تسهیلات بانکی

مفروضات بهره مرکب

نخستین فرض: قطعیت

دومین فرض: دوره‌هاى مشخص زمانى

سومین فرض: محاسبه بهره به‌طور سالانه

نرخ بهره تجاری

نقش تسهیلات بانکی در چرخه حیات شرکتها

نقش تسهیلات بانکی در مراحل مختلف حیات سازمان

عوامل موثر در انتخاب نوع تسهیلات بانکی

تسهیلات مختلف بانکی برای شرکتها براساس گروههای مختلف صنعت

فصل پنجم – نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشگفتار

کارآموزی در بانک ملت شعیه شهید بابایی شهرستان قزوین یک دوره مناسب و تجربه ساز برای ورود به بازار کار بود که در این دوره با اطلاعات کاری مناسبی آشنا شدم ، فعالیت در این بانک با خدمات گسترده در کشور تجارب مختلفی را در این دوره کوتاه برای من مهیا نمود  که در ذیل به اختصار به تشریح برخی از این تجارب و آموخته ها خواهیم پرداخت.

آدرس

قزوین – خیابان شهید بابایی – روبروی بازار روز – بانک ملت –  شعیبه  شهید بابایی قزوین

فصل اول

ساختار بانک ملت

معرفی بانک

همگام با اجراى قانون ملى شدن بانکها بانک ملت در سال 1358 به عنوان یک بانک تجارى تاسیس گردید. ساختمان مرکزى آن واقع در خیابان طالقانى، نبش خیابان شهید عباس موسوى (فرصت سابق) می باشد

تاریخچه

بر اساس راى صادره ازسوى مجمع عمومى بانک درجلسه مورخ بیست و هشتم آذر ماه هزار و سیصد و پنجاه و هشت و با مجوز حاصل از ماده ١٧ لایحه قانونى اداره امور بانک ها، بانک ملت با سـرمایه اولـیه 5/33 میلیارد ریال و از ادغام ١٠ بانک خصوصى قبل از انقلاب ایجاد گردید.‮‮

بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 1,239 میلیارد ریال بعنوان یکی از بزرگترین بانکهاى کشور است که در چارچوب دولت جمهورى اسلامى ایران فعالیت می نماید.

فصل دوم

ارزیابی نظام بانکی

ارزیابی نظام بانکی از زاویه ساختار مالی

بانک‌های‌ایرانی به دلیل ابهامات موجود در قانون عملیات بانکی بدون ربا و نحوه اجرای آن، هم از ساختار بانک‌های متعارف و هم از قانون عملیات بانکی بدون ربا استفاده می‌کنند که ‌این مسئله برای آنها نابسامانی‌های مالی ایجاد کرده است. طبق الگوی‌ایرانی بانکداری بدون ربا، بانک از یک طرف شرکت سرمایه گذاری محسوب و از یک طرف بازرگان تلقی می‌شود و حتی می‌تواند به عملیات کشاورزی و باغداری نیز مبادرت کند . با پیروی از چنین الگویی، حجم مهمی‌از منابع بانک‌های دولتی در پروژه ‌های بلند مدت و ساخت مهمانسرا، زائرسرا و سایر تاسیسات رفاهی و توریستی سرمایه‌گذاری شده است . بنابراین، سهم اعتبارات کوتاه مدت در دارائی‌های بانک‌های تجارتی دولتی به نسبت بانک‌های تجارتی متعارف به مراتب کمتر است. ‌این در حالی است که در نظام بانکداری نیاز‌های کوتاه مدت (کمتر ازیکسال) از طریق بازار پول و نیازهای بلند مدت (بیشتر ازیکسال) از طریق بازار سرمایه تامین می‌شود. از طرف دیگر، بخش مهمی‌از همین اعتبارات کوتاه مدت که توسط بانک‌های تجاری دولتی ‌ایران تامین شده است طبق مصوبات مجلس و اراده‌های دولتی از طریق تبصره ‌های تکلیفی و اعتبارات دستوری، به منابع‌این بانک‌ها تحمیل شده است.

یکی از مشکلات ساختاری بانک‌های تجارتی دولتی به نسبت‌های نامتعارف اقلام تشکیل دهنده پرتفوی (سبد دارائی‌ها) آنها مربوط می‌شود که توانسته است تا حدود زیادی نقش واسطه گری بانک‌ها را به عنوان یک نهاد بازار پولی بسیار کمرنگ کند. ‌این موضوع در صورت فاصله گرفتن سهم مطالبات سررسید گذشته و معوق بانک‌ها از استاندارد‌های جهانی نگران کننده تر می‌شود. اگر مصوبه شورای پول و اعتبار به درستی در بانک‌های دولتی اجرا شود، در آن صورت سهم مطالبات سررسید گذشته و معوق نزدیک به 30 درصد تسهیلات می‌شود. درحالی که ‌این نسبت را بانک مرکزی 12 درصد و دیوان محاسبات 17 درصد، اعلام کرده‌اند .

مسئله مهم دیگر در ساختار مالی بانک‌ها، نسبت سرمایه به سبد دارائی‌های بانک‌ها است که به آن نسبت کفایت سرمایه می‌گویند. طبق آخرین استاندارد‌های تعیین شده در بانکداری بین المللی نسبت سرمایه به دارائی‌های آنها حداقل باید 12 درصد باشد که طبق همین استاندارد‌ها ارزش وزنی هر دارائی با توجه به ریسک مربوط به آنها در مخرج کسر قرارمی‌گیرد و لذا عدد دارائی‌ها به مراتب کمتر از رقمی است که در ترازنامه بانک‌ها نشان داده می‌شود. طبق الزامات‌این استاندارد‌ها، بانک‌ها باید سرمایه خود را به میزانی افزایش دهند تا‌این نسبت تامین شود و البته افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارائی‌ها با نسبت کمتری در‌این محاسبه وارد می‌شود . با آنکه تا به حال بانک‌های دولتی دوبار مبادرت به تجدید ارزیابی دارائی‌ها خود (شامل تمام املاک و مستغلات )کرده‌اند و با آنکه تورم در‌این دارائی‌ها در 25 ساله اخیر از تورم کشور نیز بالاتر بوده است، مع‌هذا هنوز نسبت کفایت سرمایه در بانک‌های دولتی با استاندارد‌های جهانی فاصله دارد.

بانک‌های کشور از دو الگوی متعارف بانکداری و قانون بانکداری بدون ربا تبعیت می‌کنند که برای‌این دو الگو نمی‌توان از یک روش حسابداری واحد پیروی کرد زیرا در الگوی‌ایرانی بانکداری بدون ربا، بانک وکیل سپرده گذار است، یعنی وجوه سپرده گذاران وجوهی امانی بوده و باید تحت همین عنوان در ذیل ترازنامه درج گردد. از طرف دیگر، بانک‌ها طبق مقررات بانکداری بدون ربا قسمتی از منابع خود را مصروف مشارکت با دیگران می‌کنند که از نظر حسابداری باید به عنوان سرمایه گذاری تلقی شده و تحت عنوان مشارکت مدنی برای فعالیت هریک از مشارکت‌ها حساب جداگانه‌ایجاد و نهایتا” سود و زیان آن در حساب‌های بانک ثبت شود. نحوه برخورد حسابداری با دارائی‌های خریداری شده برای عملیات اجاره به شرط تملیک متفاوت از نحوه برخورد آن با تسهیلات بانکی است . خیلی واضح است که عملیات خرید و فروش کالا و دارائی ( برای اعطای تسهیلات سلف، فروش اقساطی) از نظر حسابداری شیوه‌های ثبت و نگهداری خود را دارد . ولی آنچه که درعمل اتفاق می‌افتد آن است که بانک‌های‌ایرانی بدون توجه به محتوای قانون عملیات بانکی بدون ربا، فقط ‌این قانون را از نظر شکلی مورد توجه قرار داده و عملیات حسابداری خود را با همان شیوه بانک‌های متعارف ادامه می‌دهند البته حسابرسان‌این بانک‌ها یعنی سازمان حسابرسی نیز حسابرسی خود را بر مبنای همان اصول حسابداری حاکم بر بانک‌های متعارف قرار داده و از نظر محتوایی به قانون بانکداری بدون ربا بی توجه بوده اند .‌این شیوه نگرش از نظر حسابداری در گیرندگان تسهیلات و سازمان مالیاتی نیز وجود داشته و آنها نیز قانون عملیات بانکی بدون ربا را صرفا” از نظر شکل مورد توجه قرارداده‌اند . موضوع مهم دیگر از نظر حسابداری آن است که بانک‌ها طبق استنباط از قانون عملیات بانکی بدون ربا، کلیه منابع ناشی از حساب‌های جاری و قرض الحسنه پس انداز را که بیش از 50 درصد منابع آنها را تشکیل می‌دهد، به عنوان منابع خود تلقی کرده و طبق دستور دولت و مجلس با‌این منابع برخورد کرده اند . اگر‌این استنباط بانک‌ها درست بوده باشد لازم بود بانک‌ها، عملیات حسابداری منابع خود را از عملیات حسابداری منابع سپرده گذاران جداگانه نگهداری کنند که در آن صورت ممکن بود نتیجه سود و زیان بانک‌های دولتی برای صاحبان سهام آن یعنی دولت بسیار متفاوت از آن چیزی می‌بود که سال‌ها به آن (به صورت سود و مالیات) پرداخت شده است.

نوع فایلWORD | تعداد صفحات55

دانلود گزارش کاراموزی در بانک ملت