دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

گزارش کارآموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

گزارش کارآموزی در دفتر IT سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

دانلود کاراموزی در سازمان تعاون روستایی

معرفی سازمان
سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال1342 تاسیس شد و دولت وقت ایران تعهد کرد که به سرویسهای تکنیکی ، آموزشی، تجاری و کمک اعتباری به شرکت تعاونی های گروهی و فردی کشاورزیادامه دهد. باوجود شبکه گسترده تعاونیهای روستائی وکشاورزی بعنوان دوبال توانمنددولتی ( سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران ) وغیردولتی ( شبکه تعاونی روستائی ایران) بخش کشاورزی رادرحصول اهداف استراتژیک خرید محصولات کشاورزی وپایداری وتنظیمبازار وتوسعه پایدار روستا نقش اساسی ایفا می نماید.
در حال حاضر دو هزار و نهصدو سی و نه شرکت تعاونی روستایی گروهی بااعضای کل 4.515.842نفر عضووسرمایه 447.792.003.887 ریالاست.

خرید کار آموزی در اداره تعاون روستایی

سازمان مرکزی تعاون روستایی که بر اساس قانون عهده دار امر هدایت، نظارت وحسابرسی شبکه گسترده تعاونیهای روستایی و کشاورزی می باشد،دارای 31 شعبه در استانها، 234 نمایندگی در شهرستانها، 12 مدیریت و25 ادارهدر مرکز بوده که جمعادارای5.992 پستسازمانیبوده که فعلا باتعداد 2.920نفر پرسنلدرکل کشور وظایف محوله را انجام می دهد.
تعاونیها درایران پیشینه ایدرحدود شصت ساله دارند وتعاونیهای روستایی وکشاورزی بعنوان تعاونیهای چند منظورهعام وارد پنجمین دهه حضور وفعالیت خود درروستاهای کشورشده اند. تعاونیهای روستائی به واقع پس ازانجام اصلاحات ارضی  درسال 1341درجهت حمایت ازکشاورزان وتولیدکنندگان که صاحب اراضی شده بودند شکل گرفت وپا بهعرصه روستاگذاشت.
درک نیاز مشارکت مردمی، استفاده ازمنابع مالی اندک کهتوسط اعضاء اندوخته میگردد ولزوم استفاده بهینه ازعنصرمدیریت روستایی مورد نظر موجبگردید که درروستاها، شرکتهای تعاونی روستایی وکشاورزی تاسیسگردد.

چشم انداز بلند مدت سازمان مرکزیتعاون روستایی ایران در توسعه سازمانی:
1-توسعهICT در مقولهبرقراری ارتباطات شبکه ای با توجه به پیشرفت تکنولوژی (3G و یا 4G).
2- توسعهICT درشرکتهاواتحادیه های تعاون روستایی وفعالیت در جهت کاهش میزان شکافدیجیتالی درسطوح اجتماعی و بین المللی.
2- توسعهICT در سطوح مختلف سازمانمرکزی و کلیه  سازمانها، اتحادیه و شرکتهای تابعه استانی و شهرستانی.
4- توسعهICT در روستا در جهت پیش بینی میزان محصول، بارش سالیانه و وضعیت جوی و…
5- توسعهICT در شرکتهای تعاونی روستائی ، کشاورزی و تعاونیهایزنان.
6- توسعهICTوبهره گیری از سیستمهای خبره در کشاورزی(Expert Systems).
7- توسعهICT در کلیه فروشگاههای مصرف شبکه و استقرار سیستم مکانیزهفروشگاه زنجیره ای روستا و…
8- توسعهICT در نمایندگیهای جایگاه موادنفتی.
9- توسعهICT در ورابط بین الملل سازمان.
10- توسعهICT در فعالیتهایتجاری (بازاریابی، صنعت ، کشاورزی، توریسم).
11- توسعهICT  در مقولهRural Tourism و بالاخصAgri-Tourism در جهت شناساندن پتانسیل های مناطق روستایی وگردشگری به جهانگردان.
12-  توسعهICT در بحث فرصت های جدید(Teleworking ،  …, Call center) برای روستاییان و کشاورزان.
13-  توسعهICTدرفعالیتهایخدماتی،رفاهی و فرهنگی روستا.
14- توسعهICT در جهت ایجاد همکاری بیشتر با وزارت بهداشت و درمان و وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای کم کردن فاصله طبقاتی در زمینه های مختلف بهداشتی و خدماتی بین شهر و روستا. پروژه کارورزی در تعاون روستایی ایران شمه ای از چشم انداز سازمانبه این صورت است که پس از طی مراحل شناخت کامل و تحلیل سازمان، تمام و یا اکثرفعالیت های درون سازمانی و یا برون سازمانی اعم از خرید محصولات تضمینی، بازاریابیمحصولات کشاورزی بصورت ملی و بین المللی، مدیریت فروشگاههای مصرف، خرید گندم آنلایناز کشاورزان توزیع و تخصیص نهاده های کشاورزی، بررسی وضعیت انبارها، و خلاصه تمامفعالیت هایی که در اساسنامه سازمان ذکر گردیده بصورت آنلاین و بهنگام انجامپذیرد.در این سازمان جهت دستیابی به اهداف فوق  طی یک سال گذشته کاراموزی رشته کامپیوتر (از خردادماه 1383لغایت اردیبهشتماه 1384) پنج فاز کلیدی و زیربنایی اجرا شده است که شامل ایجادLAN – بهره مندی ازنرم افزار اتوماسیون اداری – دریافت خط پرسرعت اینترنت به مدت 5 سال و بصورت رایگان- ایجاد سالن و کلاس کامپیوتر – راه اندازی و بکارگیری پورتال سازماناز جمله آن می باشد.

چکیده:
گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در عرصه فعالیت‎های اقتصادی و اجتماعی سبب ابداع و
ارائه راه حل‌ها و راهکارهای مختلف شده‎است. طبیعی است که هر یک از این روشها و
ابزارها، مبتنی بر نیازی خاص و در جهت رفع مشکلات موجود ابداع و به خدمت گرفته شدهاند. پورتال‌های سازمانی نیز با در نظر گرفتن نیازهای اطلاعاتی در حوزه مدیریتمبتنی بر شبکه یا اصطلاحاً شبکه محور طراحی و بکارگیری شده‎اند. امروزه کمتر مؤسسهیا سازمانی را در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه می‎توان یافت که از فناوری پورتالبی‌بهره باشد و از آن در جهت پشتیبانی از اهداف سازمانی استفاده نکرده باشد

فهرست مطالب:

معرفی سازمان
چشم انداز بلند مدت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در توسعه سازمانی:
چکیده
کلیدواژه(ها) : فناوری اطلاعات؛ پورتال
مقدمه
پیدایش پورتال
از پورتال تا یک محل کار الکترونیکی
پورتال‌های سازمانی
چارچوب یک پورتال
اجرای مدیریت در پورتال‌های سازمانی
پورتال چیست؟
تفاوت های بین وب سایت و پورتال
ویژگی های پورتال به طور کلی  عبارتند از
لیستی از ویزگیهای پورتال
انواع پورتا ل
تصویر  ۱ – طبقه بندی پورتال
اجزای فنی پورتال
نتیجه گیری
۱- مدیریت رده ها
پیغام خطا
۲- چیدمان سایت
نمایش در صفحه
معرفی اشیاء قابل نمایش
تاریخ و زمان
جستجو
تقویم:
ورود اطلاعات در آرشیو ها
۳- آرشیو اخبار
۴- آرشیو تقویم
۵- مدیریت درخت ها
۶- بایگانی ها
۷- مدیریت زبان و مترجم
– مدیریت مترجم
– مدیریت ظاهر سایت
الف- تعیین
ب- ویرایش
9- سیستم امنیت و مجوزدهی
ب- مدیریت گرو ه ها
ج- مدیریت نقش ها
ایجاد یک رده جدید
مشاهده رده
لیست فایل رده

پروژه کارورزی در شرکت زامیاد

گزارش کارآموزی در شرکت زامیاد

دانلود کاراموزی در شرکت زامیاد

از سال 1362 وانت نیسان جونیوز 2000 در کنار تولیدات رنو 5 درب جزء تولیدات سایپا شد و در سال 1364 امتیاز ساخت وانت مزبور را از شرکت زامیاد خریداری گردید که به منظور افزایش قدرت موتور نیسان جونیوز شرکت سایپا قراردادی با شرکت نیسان موتور ژاپن منعقد نمود و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته وانت نیسان با حجم موتور 2400 سانتیمتر مکعب از سال 1369 تولید می نماید تولید اصلی شرکت زامیاد همانطور که گفته شد وانت نیسان می باشد و هم اکنون در کنار این تولیدات مینی بوس ایویکو و کامیون و کامیونت ایویکو هم در این کارخانه ساخته و مونتاژ می گردد.

تاریخچه شرکت زامیاد

این شرکت در سال 1342 تاسیس شده است و فعالیتهای آن شامل ساخت و مونتاژ خوردهای بنزینی و گازوئیلی مطابق با استانداردهای بین المللی است این کارخانه در ابتدا شامل شرکتهای زر، که تولید کننده فنرهای صفحه ای و همچنین شرکت ایران رادیاتور بوده است که در حال حاضر هر کدام از این شرکتها به صورت مستقل فعالیت می کنند. شرکت زر در سال 1349 و شرکت ایران رادیاتور در سال 1350 به بهره برداری رسیده است.

تاریخ بهره برداری 1350
نوع مدیریت دولتی
تعداد کل پرسنل پیمانکار 780 نفر
تعداد کل پرسنل قراردادی 219 نفر
تعداد پرسنل رسمی 605 نفر –1700 نفر کارگر به صورت پیمانکار و قراردادی –رسمی

قسمتهای مختلف ساختمانی شرکت زامیاد:
همانگونه که از نقشه و کروکی مشاهده می شود شرکت زامیاد از بخشهای مختلف تشکیل شده است
1.ساختمان اداری
2.دایره فروش و تحویل
3.سوله در دست احداث ایویکو
4.فروشگاه ایویکو
5.ساختمان اداری
6.خدمات بعد از فروش
7.ترانسپورت
8.نیروگاه پست پاساژ برق
9.تعاونی مصرف
10.تولید و کمپرسور هوای فشرده
11.ضبط اوقات
12.رستوران
13.ساختمان اداری در دست احداث
14.باسکول
15.مخابرات
16.نگهبانی و بانک
17.مسجد
18.سوله دوهزار و پانصد
19.سالن تولید
20.لیفتراک
21.پمپ بنزین
22.پست برق
23.ساختمان اداری و مدیریت
24.فایبرگلاس
25.تاسیسات مرکزی
26.پست منبع آب
27.آتش نشانی
28.حسابداری
29.انبار مواد.
30.گلخانه
31.نانوایی
32.مرکز آموزش
33.پمپ آب

مواد اولیه مصرفی در شرکت
مواد اولیه که به طور کلی در خط تولید مصرف دارد ، شامل
1.قطعاتی که به صورت بسته بندی شده و آماده وارد شرکت می شود. CKD
2.قطعات آهنی و ورقهای فلزی
3.رنگ –لاستیک ، چوب ، مواد دتر جنتی و روغنهای روان کننده –واکس
4.مواد چربی گیر و مواد فسفاته ( از نمکهای اسید فسفریک )
5.تینر به عنوان حلال رنگها ، بتونه ( نیتروسلولز ) استون ، پودرهای P.V.C  که به صورت ژل مصرف می شود.
6.فایبرگلاس ( استیرن ، کربنات کلسیم به صورت پودر ، رزینهای پلی استر –الیاف پشم شیشه و استون)

کارگاههای تولیدی داخل شرکت:
1.ساخت قطعات  الف برشکاری و قیچی هاب پرسکاری
2.ابزار سازی
3.مجموعه سازی
4.اتاق سازی
5.اتاق رنگ
6.تولید فایبر گلاس
7.مونتاژ شاسی ، اکسل ، موتور ودیگر قسمتهای سالم
8.تزئینات
9.باطری سازی
10.بخاری ( کارگاه جنبی )

کارگاه برشکاری
در این کارگاه 2 قیچی هیدرولیکی 3 دستگاه از نوع پلماکس فرم بری ، یک دستگاه اره آتشی ، یک دستگاه قیچی کامپیوتری ، 3 دستگاه قیچی بادی وجود دارد ، قطعاتی که با گیوتین بریده نمی شوند. به علت شکل و حالت خاص که باید به ورقها داده شود با این دستگاه پلماکس بریده و فرم دهی می شود و برشها بعد از علامت زنی و شکل گرفتن قطعه صورت می گیرد. پروژه کارورزی در کارخانه زامیاد از جمله مشکلات بهداشت حرفه ای در این قسمت صدای زیاد –نور کم –روغنی و لیز بودن زمین ، نداشتن حفاظ در بعضی از دستگاههای پرس و مشکلات ارگونومیکی را نام برد که در قسمت مربوطه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.
کارگاه پرسکاری
در این کارگاه 2 نوع پرس ، ضربه ای و هیدرولیک وجود دارد که این پرسها جهت ساختن و تغییر شکل دادن قطعات استفاده می شوند . جهت سوراخکاری از پرسهای هیدرولیک استفاده می شود . تعداد دستگاههای هیدرولیکی 12 دستگاه بوده و وزن آنها از 160 تن تا 800 تن می باشد. تعداد دستگاههای ضربه ای ( پرس سبک ) 16  دستگاه می باشد و به علاوه در این کارگاه عملیات کاردستی ( قطعاتی که توسط پرسها نمی شود بر روی آنها کار کرد. ) انجام می شود. در قسمت بالایی این کارگاه ، انواع دستگاههای خم کن هیدرولیکی دستی و ماشینی به تعداد 3 دستگاه وجود دارد . که جهت فرم دادن و خم دادن قطعات موجود می باشد. از جمله مسائل و مشکلات بهداشت حرفه ای در این کارگاه ، صدای زیاد ، نور کم ، تماس با مواد روغنی ، مشکلات ارگونومیکی ، لغزنده بودن زمین در بعضی نقاط کارگاه و دود و دمه ، مشاهده می شود.
اتاق سازی
در این بخش قطعات ساخته شده اتاق مینی بوس و همچنین اتاق کامیون که به صورت C.K.Dوارد شرکت می شود بعد از اینکه بوسیله 6 فیکسچر بزرگ ، اسکلت طرفین ، اتاق ، کف ، سقف قسمت جلو و عقب ساخته شد این قطعات روی هم مونتاژ می شوند و آهن کوبی صورت می گیرد. در قسمت اتاق سازی جلوی نیسان و بار نیسان اگر قطعات به صورت C.K.D  آماده باشند آنها را در کنار یکدیگر گذاشته و در اثر جوشکاری آنها را مونتاژ می کنند ولی در حال حاضر کلیه قسمتهای اتاق و بار وانت نیسان توسط بخش پرسها و برشکاری قطعات ساخته می شود. پروژه کارورزی در کارخانه زامیاد بعد از عملیات جوش و متصل کردن بخشهای مختلف اتاق نیسان به قسمت صافکاری برده  می شود و بر روی اتاق عملیات آهن کوبی و قلع کاری صورت می گیرد. و بعد از این مرحله وارد کارگاه رنگ می شود. در این قسمت انواع جوشکاری  – نقطه جوش و قلع کاری وجود دارد. که از مشکلات عدیده بهداشتی این قسمت پرتوهای زیان آور مادون قرمز و ماوراء بنفش را می توان نام برد.

کار آموزی در شرکت زامیاد

سالن رنگ:
ر قسمت رنگ کاری ، اتاق ماشین پس از عملیات صافکاری وارد اتاق های چربی گیر و فسفاته کاری می شود. پس وارد کوره خشک کن می شود. بعد از این اتاق ، وارد کابین رنگ آستر می شود. بعد از کابین رنگ آستر وارد کابین انتظار می شود. بعد از این کابین  وارد کوره خشک کن رنگ می شود . سپس وارد ایستگاه سیلر کاری ودرز گیری میشود. بعد از این مرحله وارد کابین قیر پاشی میشود که در این ایستگاه حالت براقیت که بر روی رنگ آستر ایجاد شده از بین برده میشود چون در صورت براق بودن رنگ آستر مانع چسبیدن رنگ رویه می شود. سپس توسط آب تمام اتاق را شسته پس بوسیله باد تمام ذرات گرد و غبار احتمالی و آبهای جمع شده را از روی بدنه می شویند و خشک می کنند. سپس اتاق وارد کابین رنگ اصلی  میشود. رنگ کاری بوسیله پمپ و پیستوله انجام میشود . بعد از این مرحله وارد کوره رنگ می شود سپس وارد چک نهایی و تزئینات می شود.


فهرست
تاریخچه شرکت زامیاد
قسمتهای مختلف ساختمانی شرکت زامیاد
مواد اولیه مصرفی در شرکت
کارگاههای تولیدی داخل شرکت
کارگاه برشکاری
کارگاه پرسکاری
اتاق سازی
سالن رنگ
روند رنگ کاری اتاق ماشین»
کارگاه فایبرگلاس
مونتاژ شاسی ، اکسل و موتور
ابزار سازی
مقدمه
اثرات و مداخلات سروصدای زیاد بر انسان
تعریف صوت ( Sound)
فشار صوت و تراز فشار صوت Sound Presseure and Sound
Pressure Level
انواع صوت از نظر زمان تناوب
تقسیم بندی آلاینده های شیمیایی بر اساس اثرات فیزیولوژیکی
گازهای ناشی از جوشکاری
بررسی ایمنی عمومی
۱- ایمنی در صنعت
۱٫ عوامل فیزیکی و شیمایی و بیولوژیکی و روانی محیط کار
نظم و نظافت کارگاهی ( House Keeping)
ایمنی برق
مقدمه
حفاظت دهی در مقابل برق گرفتگی
بررسیهای سیستم برق شرکت
ایمنی ماشین آلات
ایمنی وسایل پرتا
دستور العملهای ایمنی هنگام کار با ابزار آلات دستی
مقررات ایمنی هنگام کار با آچارهای پنوماتیک ( بادی )
ایمنی لیفتراک
ایمنی حریق
زیانهای ناشی از حریق
محاسبه تعداد خاموش کننده بر اساس فرمول NFPA
ایمنی فردی
حفاظت از چشم
حفاظ گوش
پیش بند
دستکش
ماسکهای تنفسی
حوادث ناشی از گاز
تعاریف حادثه
هدف از بررسی حوادث
کانون های خطری
اثرات و نتایج حاصله
مراحل وقوع حادثه از نظر زمانی
عوامل مؤثر در ایجاد حادثه
شرایط ناایمن عبارتند از
تعیین ضرایب حادثه
چگونگی جمع آوری اطلاعات مربوط به حادثه از کارخانه زامیاد
بررسی حوادث در کارخانه زامیاد
بررسی حوادث با توجه به سابقه کار
بررسی حوادث با توجه به فصل ایجاد حادثه
بررسی حوادث بر اساس ساعت وقوع حادثه
ارگونومی ( مهندسی فاکتورهای انسانی)
تقسیم بندی کارهای بدنی
سطح کار نشسته – ایستاده
ارتفاع دست و تعیین ارتفاع میز
روشهای کاهش خستگی و جلوگیری از عوارض ارگونومیکی
منابع خستگی
پیشگیری از خستگی
درمان خستگی
حمل دستی بار (MMH) Manval materials Handing
مقررات و روشهای صحیح بلند کردن بار
اصول طراحی ابزار و نکات استفاده از آنها
توصیه هایی برای طراحی درجه ها
ارزیابی پوسچر Posture
پشنهادات
بهسازی محیط کار
بررسی منابع آب شرکت
آزمایشات بهداشتی آب
جمع آوری و رفع صحیح زباله و مواد زائد جامد
بررسی زباله ها و مواد زائد تولیدی در شرکت
تسهیلات بهداشتی و ورفاهی
بررسی تسهیلات بهداشتی رفاهی در شرکت
پیشنهادات
کنترل و مبارزه با حشرات وجوندگان