دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

گزارش کارآموزی در شهرداری

گزارش کاراموزی در شهرداری

دانلود گزارش کارآموزی شهرداری

پروژه کارورزی در شهرداری

همانطور که می دانیم در دنیای امروز نمی شود با کاتب و مورخ و یک وزیر اعظم و چند مشاور٬ مملکتی را چرخاند.جهان امروز برای رسیدن به آنچه که می خواهد نیازمند علم و فن آوری است٬ آن هم بگونه ای سیستماتیک. دیگر نمی توان حجم اطلاعات رادردفاترو برگه ها گنجاند٬ آن هم بدون ارائه راهکار و برنامه منظم. دنیای مابه دنبال کوچکترین جایی است که بتواند مقادیر زیادی اطلاعات و داده را به طرز باورنکردنی در خود ذخیره کند در واقع دنیای ما به دنبال این است که از نبودها٬ هستی بسازد و باور نکردنی ها رابه یقین تبدیل سازد.
بزرگترین واحد و موسسه و تشکیلات امروزه دولتها هستند. دولتها مجموعه ای بزرگ هستند که دارای زیر مجموعه های بسیار هستند که اگربخواهیم سرشاخه انشعاب آنها راگرفته و پیش برویم٬ کار بسیاردشواری می باشد . حتی این مجموعه هم خود زیر مجموعه های دارد.وهمچنین زیر مجموعه هاو زیرمجموعه های آنها همگی باهم مرتبط هستند اینها از طرفی با یکدیگر ارتباط دارند و از سوی دیگر با مردم که تحت عنوان ارباب رجوع از آنها یاد می شود

موضوع:

گزارش کارآموزی شهرداری

فهرست مطالب

مقدمه

آشنایی با مکان کاراموزی – تاریخچه شهرداری شوش دانیال

نموادار سازمانی و تشکیلاتی

نوع محصولات تولیدی یا خدماتی

بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد حسابداری

خصوصیات حسابداری شهرداری ها

روش حسابداری

روش نگهداری حساب

حساب اختصاصی

بودجه

تهیه و تنظیم بودجه

تصویب بودجه

اجرای بودجه

تفریق بودجه

طبقه بندی بودجه

تعاریف

حسابهای عمومی (با مانده بدهکار)

اسناد دریافتی

بستانکاران – اسناد پرداختی

بانک

صندوق

پیش پرداخت و علی الحساب

انواع تنخواه گردان

تنخواه گردان حسابداری

واگذاری تنخواه گردان حسابداری

پرداخت هزینه ها از محل تنخواه گردان حسابداری

پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری

پرداخت سایر هزینه ها

کاهش یا افزایش تنخواه گردان حسابداری

واریز تنخواه گردان حسابداری

تنخواه گردان پرداخت

تامین اعتبار

طبقه بندی عملیات

طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار

طبقه بندی هزینه

انواع درامد

طریقه ثبت عملیات مالی درآمدها در دفاتر

وام دریافتی و سایر منابع اعتبار

طریقه ثبت عملیات وام های پرداختنی در دفتر حسابداری

منابع

مقدمه:

همانطور که می دانیم در دنیای امروز نمی شود با کاتب و مورخ و یک وزیر اعظم و چند مشاور٬ مملکتی را چرخاند.جهان امروز برای رسیدن به آنچه که می خواهد نیازمند علم و فن آوری است٬ آن هم بگونه ای سیستماتیک. دیگر نمی توان حجم اطلاعات رادردفاترو برگه ها گنجاند٬ آن هم بدون ارائه راهکار و برنامه منظم. دنیای مابه دنبال کوچکترین جایی است که بتواند مقادیر زیادی اطلاعات و داده را به طرز باورنکردنی در خود ذخیره کند در واقع دنیای ما به دنبال این است که از نبودها٬ هستی بسازد و باور نکردنی ها رابه یقین تبدیل سازد.

بزرگترین واحد و موسسه و تشکیلات امروزه دولتها هستند. دولتها مجموعه ای بزرگ هستند که دارای زیر مجموعه های بسیار هستند که اگربخواهیم سرشاخه انشعاب آنها راگرفته و پیش برویم٬ کار بسیاردشواری می باشد . حتی این مجموعه هم خود زیر مجموعه های دارد.وهمچنین زیر مجموعه هاو زیرمجموعه های آنها همگی باهم مرتبط هستند اینها از طرفی با یکدیگر ارتباط دارند و از سوی دیگر با مردم که تحت عنوان ارباب رجوع از آنها یاد می شود

فصل اول

آشنایی کلی با سیستم کاری شهرداری

شهرداری:

یکی از سازمانهای مذکور سازمانی  شهرداری نام دارد. قبل از اینکه سراین بحث را بشکافیم یاد آوری نکته ای لازم می باشد.3نوع شرکت از لحاظ نوع و ماهیت وجود دارد:

1) شرکتهای خدماتی:که باارائه خدمات به مشتریان خود ادامه حیات می دهند.

2) شرکتهای بازرگانی:کالای تولید شده و آماده را به فروش می رساند.

3) شرکتهای تولیدی:که از مواداولیه وخام٬ کالای ساخته شده را به تولید وبه بازار عرضه می کند.

شهرداری بر خلاف سازمانی مانند استاندارد که ماهیتی کاملا دولتی دارد موسسه ای نیمه دولتی محسوب می گردد(هم دولتی وهم خدماتی). این سازمان بخشی از بودجه خود را از طریق ارائه خدمات به ارباب رجوع تامین می نماید مجری اکثر پروژه های در حال احداث یا احداث شده در سطح شهرها ٬ شهرداری است که این سازمان با نظارت مستقیم خود اجرای این طرحها را به پیمانکاران خصوصی واگذار می کند.

همانطور که می دانیم هرموسسه ای صاحب یا مدیرمسئولی دارد که اهداف کلی و خط مشی های اساسی آن سازمان را تعیین می کنند. مدیر شهرداری هم شخصی است که شهردار نامیده می شود. در گذشته شهرداری از سوی رئیس اداره استانداری یعنی استاندار تعیین می شد ولی چند سالی است که شهرداران در هر شهر توسط اعضای (شورای اسلامی شهر) تعیین می گردندکه افرادنامبرده هم با رای مردم انتخاب می شوند.این افرادپس ازبرسی های لازم وتعیین صلا حیت های آنها در زمینه های مختلف (علمی٬عقیدتی٬شهامت و پشتکار و اتکا به نفس)مبادرت به تعیین شهردار می ورزند.که وظیفه ای بس دشوار است وحتی فراتر از مدیر یک موسسه بودن می باشد.چون جدا از اینکه وظایف یک مدیر آشنایی به کار٬ رسیدگی به امور مالی واداری و امور پرسنل آن موسسه می باشد٬ رسیدگی به وضع شهر نیز از دیگر وظایف شهردار و سازمان شهرداری است.پاکسازی خیابانها و کوچه ها و معابر از زباله٬ برف روبی شهر در زمستانها٬ تامین فضای سبز مورد نیاز برای شهر و آسایش شهروندان-ایجادمعابر مناسب جهت ترددخودروها و شهروندان-رسیدگی به ظاهر شهر که آراسته و زیبا به نظر آید-ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی مناسب جهت استفاده شهروندان و بازدیدکنندگان خارجی(شامل جهانگردان و توریستهای داخلی)-آسفالت خیابانها -جدول کشی-نظارت بر کارساختمان سازی و معماری شهرکه از حالت هنجار وخوشایندروبه ناهنجاری و بی نظمی نرود و بسیاری وظایف دیگر که ازحوصله بحث خارج است.

نوع فایلword | تعداد صفحات47

دانلود گزارش کارآموزی شهرداری

گزارش کارآموزی در شرکت داده پرداز فن آوا

گزارش کارآموزی در شرکت داده پرداز فن آوا

دانلود کارآموزی در شرکت پرداز فن آوا

کارورزی در شرکت داده پردازی فن آوا

گزارش کاراموزی رشته کامپیوتر

همانگونه که می دانیم کارآموزی نقطه شروعی است برای آماده شدن جهت ورود به بازار کار،و استفاده بهینه از این فرصت مناسب برای کلیه دانشجویان علاقمند به اشتغال در جامعه بسیار سودمند ومفید می باشد.
گزارش در دست حاصل یک ماه و نیم کارآموزی در شرکت داده پردازی فن آوا می باشد که حاوی سرفصل‌های مورد آموزش و استفاده در این واحد می باشد،که در نه بخش ارائه شده است.
بخش اول به معرفی گروه فن آوا که یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری مهم کشور می باشد اختصاص دارد.

عنوان پروژه گزارش مشروح کارآموزی

فهرست مطالب

فصل اول گروه فن آوا 15
1-1- معرفی گروه فن آوا: 15
1-1-1-  شرکت توسعه سازه پای: 17
1-1-2-  شرکت فن آوا کارت: 18
1-1-3-  شرکت ارتباطات فن آوا 19
1-1-4-  شرکت ارتباطات کوه نور: 19
1-1-5-  شرکت داده سامانه فن آوا: 20
1-1-6-  شرکت گسترش صنایع  فن آوا: 22
1-1-7 –  شرکت مشاوره فن آوا: 23
1-1-8-  شرکت فن آوا موج: 23
1-1-9-  شرکت داده پردازی فن آوا: 25
1-1-10- شرکت فن آوا ماهواره (س‌هامی خاص): 28
1-1-11- شرکت فن آوا سیستم (س‌هامی خاص): 28
1-2- سرویس‌های گروه فن آوا: 29
1-2-1- سرویس V-Sat گروه فن آوا: 29
1-2-2- سرویس(ISP)Internet Service Provider گروه فن آوا: 31
1-2-3- سرویس Internet Data Center (IDC) گروه فن آوا: 32
1-2-4- سرویس پرداخت الکترونیک گروه فن آوا: 33
1-2-5- سرویس پهنای باند گروه فن آوا: 34
1-2-6- سرویس تلفن ثابت گروه فن آوا: 34
1-3- جریان کار شرکت داده پردازی فن آوا: 34
فصل دوم خانواده XDSL 36
2-1- تکنولوژی DSL 36
2-1-1- چگونگی عملکرد تکنولوژی DSL 37
2-1-2- تجهیزات DSL 39
2-2- معرفی تکنیک ADSL 40
2-2-1-  مدولاسیون‌های سیستم ADSL 41
2-2-1-1- روش CAP 42
2-2-1-2 – روش DMT 42
2-3- معرفی تکنیک VDSL 43
2-3-1- سرعت VDSL 44
2-3-2- تجهیزات VDSL 44
2-3-3- آینده VDSL 45
2-4- نصب مودم ADSL 47
2-4-1- نصب تجهیزات 47
2-4-2- شکل شماتیک نصب تجهیزات 48
2-4-3- تست اولیه 49
2-4-4- نصب راه انداز (Driver) مربوط به مودم 49
2-4-5- نحوه ساختن ADSL Connection و تنظیمات مربوطه در WinXP 52
2-5- چک لیست مشکلات رایج کاربران: 62
2-5-1- تست کردن POWER 62
2-5-2- تست کردنDSL  Link  62
2-5-3- تست کردن USB یا Ethernet 64
2-5-4- چک کردن تنظیمات PPPoE 65
2-5-5- چک کردن تنظیمات TCP/IP 65
2-5-6- تست DNS 69
2-5-7- تنظیمات Browser 70
2-5-8- تست و تحویل کیفیت خط 71
فصل سومPPPOE 73
3-1- تاریخچه PPPOE ( History of PPP over Ethernet ): 75
3-2 – مختصری از مزایای استفاده از پروتکل PPPOE 75
فصل چهارم مشخصات کلی سیستم ATM 80
4-1- فرمت هدر سلول ATM 80
4-2- اجزاء هدر سلول ATM 81
4-3- ساختار مدل ATM 82
4-4- لایه‌های تنظیم ATM 84
فصل پنجم پروتکل TCP/IP 87
5-1- معرفی پروتکل TCP/IP: 87
5-2- لایه‌های پروتکل TCP/IP: 88
5-2-1- لایه Application 89
5-2-2- لایه Transport 90
5-2-3- لایه اینترنت 90
5-2-4- لایه Network Interface 91
5-3- مشخص نمودن برنامه‌ها: 91
5-4- آدرس IP 92
5-5- پورت TCP/UDP  92
5-6- سوکت ( Socket ): 93
5-7- پروتکل‌های اساسی TCP/IP 93
5-8- پروتکل TCP لایه Transport 93
5-9- پروتکل UDP لایه Transport 94
5-10- پروتکل IP لایه Internet 95
5-11- پروتکل ICMP لایه Internet 96
5-12- پروتکل IGMP لایه Internet 97
5-13- پروتکل ARP لایه Internet 97
فصل ششم خطوط E1 99
فصل هفتم روتر و نقش آن در شبکه‌های WAN 102
فصل هشتم افزایش دهنده سرعت اینترنت Telezoo ( Speedy ) 108
8-1- Speedy چگونه کار می کند؟ 108
8-2- استفاده از Speedy چگونه است ؟ 109
8-3- حداقل امکانات برای اجرای Speedy چیست ؟ 109
8-4- Speedy با چه سیستم اتصال به اینترنت کار می کند و آیا جایگزین ISP است ؟ 111
8-5- آیا می توان به طور هم زمان از خطوط تلفن Speedy استفاده کرد؟ 111
8-6- آیاSpeedyدر هر کشور قابل استفاده است ؟ 111
8-7- آیا می توان را به همراه تلفن همراه استفاده کرد ؟ 111
8-8- آیا Speedy سرعتE-Mail  را نیز بالا می برد ؟ 112
8-9-  آیا Speedy قابلیت استفاده بر روی بیش از یک کامپیوتر را دارد؟ 112
8-10- چگونگی ارائه خدماتADSL شرکت فن آوا در شهرستان‌ها: 112
فصل نهم HTML 114
9-1- شکل کلی دستورات HTML 114
9-1-1- تعیین تیتر‌ها وپاراگراف بندی: 115
9-1-2- تعیین نوع متن،توضیحات وخط افقی: 115
9-1-3- ایجاد پیوند و انتقال تصویر صفحه وب 116
9-2- لیست‌ها درHTML  117
9-2-1- لیست مرتب 117
9-2-2- لیست‌های نامرتب: 118
9-2-3- لیست‌های تعریفی: 119
9-3- تعریف جدول: 120
9-3-1- صفات rowspan و colspan 121
9-3-2- جدول و صفحه آرایی 121
9-4- فرم‌ها و پرسش نامه‌ها: 122
9-4-1- ایجاد پرسش نامه در صفحه وب با HTML 122
9-4-2- دستور <form> 123
9-4-3- صفت action 124
9-4-4- صفت method 124
9-4-5- نحوه کاربرد form: 125
9-4-6- کنترل‌های فرم: 126
9-4-7- کنترل‌های متنی: 126
9-4-8- فیلد رمز در form: 127
9-4-9- فیلد متنی چند خطی: 128
9-4-10- منو‌ها باز شونده 128
9-4-11- لیست لغزنده: 129
9-4-12- کادر‌های کنترلی 130
9-4-13- دکمه‌های رادیویی: 130
9-4-14- دکمه‌های Reset و Submit 131
9-4-15- استفاده از دکمه‌های تصویری به جای submit 131
9-5- ادامه مراحل کارآموزی 132
فهرست مآخذ 134

فهرست جداول

جدول 2-1- مقایسه تکنیک‌های مختلف DSL46

فهرست اشکال

شکل 2-1- تجهیزات داخل Rack  40
شکل 2-2- متعلقات جعبه مودم  47
شکل 2-3- اتصال مودم ازطریق کابل USB 48
شکل 2-4- اتصال مودم از طریق کابل شبکه 49
شکل 2-5- مرحله اول نصب درایور مودم  50
شکل 2-6- مرحله دوم نصب درایور مودم  50
شکل 2-7- مرحله سوم نصب درایور مودم  51
شکل 2- 8- مرحله چهارم نصب درایور مودم  51
شکل 2- 9- مرحله اول ساخت ADSL Connection 52
شکل 2-10- مرحله دوم ساخت ADSL Connection53
شکل 2-11- مرحله سوم ساخت ADSL Connection 53
شکل 2-12- مرحله چهارم ساخت ADSL Connection 54
شکل 2-13- مرحله پنجم ساخت ADSL Connection 55
شکل 2-14- مرحله ششم ساخت ADSL Connection 55
شکل 2-15- مرحله هفتم ساخت ADSL Connection 56
شکل 2-16- مرحله هشتم ساخت ADSL Connection 57
شکل 2-17- مرحله نهم ساخت ADSL Connection 58
شکل 2-18- مرحله دهم ساخت ADSL Connection 58
شکل 2-19- مرحله یازدهم ساخت ADSL Connection 59
شکل 2-20- مرحله دوازدهم ساخت ADSL Connection 60
شکل 2-21- مرحله سیزدهم ساخت ADSL Connection 61
شکل 2-22- مرحله چهاردهم ساخت ADSL Connection 61
شکل 3-1- Password Autthentication Protocol  77
شکل 3-2- Phas Sequence78
شکل 3-3- ساختار فیزیکی  79
شکل 4-1- مقایسه فرمت UNI , NNI  81
شکل 5-1- لایه‌های پروتکل TCP/IP  89
شکل 5-2- نحوه تمایز دو برنامه درTCP/IP 92
شکل 5-3- لایه Transport  94
شکل 5-4- پروتکل ICMP لایه Internet  96
شکل 5-5- الف) پروتکلICMPلایه Internet ب)پروتکلARP  لایهInternet  98
شکل 7-1- نمایی از اتاق کانکس واقع درمرکزمخابرات 105
شکل 7-2- طرح شماتیک نصب تجهیزات پروژهPAP فن آوا 105
شکل 7-3- ساختار بلوکی سمت Dslam 106
شکل 7-4- ساختار بلوکی سمت User 107

فصل اول گروه فن آوا
1-1- معرفی گروه فن آوا:
گروه فن آوا در اواخر سا ل 1381 با دف توسعه پایدار صنعت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با مشارکت  شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری کشور همچون:
– گروه بهمن
– صندوق بازنشستگی کشور
– سازمان تامین اجتماعی
– بانک ملی
– بیمه ایران
– بیمه مرکزی
– بانک مسکن
– خوارزمی
– بیمه دانا
با سرمایه 300 میلیارد ریال وبا اساس نامه موردتایید سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس شد و با موافقت سهام داران در جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در پاییز 1382 سرمایه گروه به میزان 2500 میلیارد ریال  افزایش ودر اختیار هیات مدیره گروه فن آوا قرار گرفت،گروه فن آوا در دو حوزه فن آوری اطلاعات و فن آوری ارتباطات، کسب وکاربر‌های خود را تعریف نموده است که عبارتند از:
• حوزه فن آوری  اطلاعات
–  مراکز IT همچون مرکز خدمات داده اینترنتی IDC
– کاربرد‌های سازمانی IT
– سرویس‌های عمومی IT
• حوزه فن آوری ارتباطات
– سرویس‌های الکترونیکی
– شبکه‌های ارتباطاتی
–  مدیریت شبکه
–  سرویس‌های ارتباطاتی
گروه فن آوا به عنوان شرکت هلدینگ تخصصی وسرمایه گذار در زمینه ITC  مسئولیت  خطیری چون برنامه ریزی،سیاست گذاری وهدایت،توسعه کسب وکار،نظارت وکنترل رابرعهده دارد  و امور اجرائی را به شرکت‌های تخصصی تشکیل یافته تحت پوشش خود با جذب نیرو‌های متخصص وکارآمد واگذار نموده است.
خدمات گروه فن آوا عبارتند از:
–  سرمایه گذاری در پروژه‌های کلان ITC کشور
–  بستر سازی لازم برای استفاده از تکنولوژی
برتر ICT
–  زمینه ساز انتقال دانش فنی شرکت‌های برتر
ج‌هانی در زمینه ITC
–  پشتیبانی از طرح‌های منجر به کسب وکار
اقتصادی وتوسعه محورمتخصصین و نخبگان صنعت ITC
–  همکاری در جهت تقویت وتوسعه کسب وکار‌های
ایجاد شده از سوی کار آفرینان و متخصصین
صنعت ITC
1-1-1-  شرکت توسعه سازه پای:
شرکت توسعه سازه پای از شرکت‌های همکار گروه فن آوا است که با هدف گسترش صنعت ITC وایجاد Backbone  ماهواره ای، در داخل وخاج از کشور در سال 82 به صورت س‌هامی عام به ثبت رسیده است و پس از آغاز فعالیت در سال 83 موفق به دریافت پروانه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره  ای از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای فعالیت‌های خود گردیده است.
توسعه سازه پای به منظور گسترش وارتقای کیفیت فعالیت‌ها و سرویس‌های خود در سطح استاندارد‌های بین المللی به عضویت مجمع ج‌هانی vsat درآمده است و از سوی دیگر در داخل کشور نیز عضو شورای عالی انفورماتیک و انجمن ارتباطات ماهواره ای کشور است.
شرکت توسعه سازه پای به عنوان شرکت ایرانی فعال درصدد ارائه خدمات درزمینه vsat منطبق با استاندارد‌های ج‌هانی کیفیت و با هدف پوشش دادن منطقه خاور میانه و ارائه سرویس به کلیه مشترکین در این منطقه با ایجاد( HUB ) اختصاصی می باشد. ازسرویس‌های قابل ارائه این شرکت می توان به
–  انتقال داده از طریق ارتباط ماهواره ای
–  سرویس رد یابی Online
–  سرویس آموزش از راه دور
–  ایجاد شبکه‌های اختصاصی
اشاره کرد.
1-1-2-  شرکت فن آوا کارت:
شرکت فن آوا کارت به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه فن آوا برای فعالیت در حوزه خدمات پرداخت الکترونیک psp درسال 1382 تاسیس گردید.
این شرکت جزء یکی از شرکت‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، برای فعالیت الکترونیکی psp است. فن آوا کارت مصمم است تا با تلاش در این راه سهم قابل توجهی از ظرفیت موجود بازار را به دست آورد.
الویت‌های شرکت فن آوا کارت به عنوان ارائه کننده خدمات مبتنی بر کارت‌های الکترونیک،ارائه خدمات بیمه موثر وارزان به جامعه است. از جمله خدمات قابل ارائه توسط این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– خدمات پرداخت الکترونیکی psp
– ایجاد شبکه یک پارچه کارت خوان
– ارئه راه کار‌های جامع کارت‌های هوشمند
الکترونیک
1-1-3-  شرکت ارتباطات فن آوا
این شرکت در سال 1382 باهدف ارائه خدمات و ارتباطات اینترنتی تاسیس و مجوز سرویس دهی اینترنتی ISP رابرای استان تهران وکلیه استان‌های کشور از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات دریافت کرده است.
ارتباطات فن آوا با چشم انداز تبدیل شدن به بزرگترین سرویس دهنده اینترنتی در خاور میانه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا فعالیت خود را آغاز کرده است.
شرکت ارتباطات فن آوا در راستای تحقق اهداف خود اقدام به ارائه سرویس‌های زیر نموده است:
– سرویس خدمات اینترنتی از طریق کارت‌های ساعتی
– ارائه سرویس اینترنتی نامحدود
1-1-4-  شرکت ارتباطات کوه نور:
شرکت ارتباطات کوه نور در سال 1379 به منظور فعالیت در حوزه ارتباطات تاسیس و در سال 1381 موفق به اخذ پروانه ایجاد شبکه و اپراتوری تلفن ثابت از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با ظرفیت 100000 شکاره در استان اصف‌هان و مرکزی گردید.
این شرکت هدف تبدیل شدن به بزرگترین شرکت اپراتوری تلفن ثابت در خاور میانه توسعه خود را آغاز کرده است. اهداف این شرکت ارائه خدمات تلفن ثابت و تامین ارتباطات مجتمع‌های بزرگ تجاری،اداری ومسکونی و شهرک‌های اقماری وایجاد شبکه سراسری تلفن ثابت بدون سیم و باسیم همراه خدمات ارزش افزوده در ایران با استفاده از تکنولوژی برتردنیااست. شرکت ارتباطات کوه نور با استفاده از تکنولوژی نسل آینده ( ( NGN وسویچ‌های نرم افزاری Soft Switch،شبکه هوشمند IN، شبکه دسترسی بدون سیم بر مبنای  Wimax نسبت به ایجاد شبکه‌های زیر ساخت و شبکه‌های تلفن ثابت اقدام می نماید.
اهداف مهم شرکت ارتباطات کوه نور در حوزه شبکه‌های تلفن ثابت و زیر ساخت عبارتند از:
– سرمایه گذاری در پروژه‌های عظیم زیر بنایی وزیر ساختی ارتباطات
– بر قراری اتحاد استراتژیک با شرکت‌های خارجی وداخلی موفق وهمکاری ومشارکت با آن‌ها در اجرای پروژه‌های بزرگ
– به روز رسانی تکنولوژی‌های مورد استفاده وسرمایه گذاری مجدد در آن‌ها
– استفاده از نیرو‌های متخصص وکارآمد
– راه اندازی سریع شبکه‌های ارتباطی
1-1-5-  شرکت داده سامانه فن آوا:
شرکت داده سامانه فن آوا یکی از شرکت‌های وابسته به گروه فن آوا است. که با هدف ارائه و توسعه خدمات دیتای اینترنتی، در سال 1382 تشکیل گردید. این شرکت، جزء اولین شرکت‌های ایرانی است که موفق به اخذ مجوز IDC شده است و هم اکنون در حال ارائه خدمات است.
این شرکت با چشم انداز ایجاد بزرگترین مرکز داده‌های اینترنتی در منطقه و ارائه خدمات با کیفیت، مأموریت‌هایی را برای خود برنامه ریزی کرده است که عبارتند از
– ارائه بهترین خدمات نگهداری و ذخیره سازی Data  باامنیت بسیار بالا (High Security)
– ارائه ارتباطات پرسرعت بااستفاده از شبکه زیر ساخت Dataی کشور
انواع سرویس Data ی اینترنتی (IDC)
–  سرویس‌های پست الکترونیکی شامل Email، Instant  Massage
–  سرویس‌های میزبانی فضای وب (Web Hosting)
شامل Domain،mail , File Transfer Protocal (FTP)  وData Base
–  سرویس‌های برنامه‌های کاربردی (ASP)
–  سرویس‌های ارائه محتوی (Content Providing)
–  سرویس‌های تجارت الکترونیک
–  سرویس‌های اشتراک مکانی سرور
–  سرویس‌های اختصاصی
–  سرویس‌های مکالمه تلفنی
–  سرویس‌های شبکه‌های مجازی – VPN
–  سرویس‌های بازی‌های کامپیوتری (Net Game)
– سرویس‌های بانک داری الکترونیکی (E-Banking)
–  سرویس اخبار (News)
–  سرویس‌های آموزش از راه دور
–  سرویس‌های تصویر اینترنتی
استراتژی‌های شرکت داده سامانه فن آوا همکاری و مشارکت با شرکت‌های به نام داخلی و خارجی در حوزه (Strategy)اتحاد استراتژیک و تشکیل کنسرسیوم‌های حقوقی درجهت کسب سهم بیشتر از بازار IT در ایران و منطقه جذب نیرو‌های مستعد و متخصص داخلی در زمینه IT ایجاد دسترسی به Data با سرعت و کیفیت بالا ایجاد ارزش افزوده اقتصادی برای مشترکین، ارائه تعرفه‌های رقابتی، هم افزایی و سازگاری با شبکه‌های انتقال Data و Voice ارائه خدمات Dataی اینترنتی به مشترکین از جمله سازمان‌ها و وزارت خانه‌های دولتی و خصوصی در حد استاندارد‌های ج‌هانی ارائه سرویس‌های جدید براساس نیاز‌های جدید مشترکین و به روز رسانی سرویس‌های ارائه شده همگام با پیشرفت تکنولوژی روز دنیا در جهت رضایت مشتریان برای اصل مشتری مداری تکنولوژی‌های مورد استفاده شرکت داده سامانه فن آوا در ارائه سرویس‌های IDC:
–  استفاده از Multi Layer Core Switch و High end L3 Switch
–  استفاده از تجهیزات امنیتی IDP
–  استفاده از سرور‌های با قابلیت بالا از جمله
Sun-Server به صورت cluster
–  استفاده از تجهیزات ذخیره و بازاریابی اطلاعات  (SAN)
–  استفاده از تجهیزات پیشرفته جهت امنیت لایه L2
–  استفاده از (MG Soft Switch) جهت ارتباط با
شبکه PSTN و PLMN
–  استفاده از لینک‌های ارتباطی OCM/STM1 باشبکه
‌های Data ی کشوری
1-1-6-  شرکت گسترش صنایع  فن آوا:
این شرکت با هدف طراحی و ساخت تجهیزات و امکانات فناوری اطلاعات در کشور تاسیس گردیده است.
اهم فعالیت‌های این شرکت بدین شرح می‌باشد
–  بررسی و شناخت صنعت سخت افزاری کشور
– طراحی محصولات فناوری اطلاعات بسته به نوع
تقاضای بازار
–  تدوین استاندارد‌هایی برای بومی سازی برخی
محصولات مورد نیاز داخلی

نوع فایلWORD | تعداد صفحات134

دانلود کارآموزی در شرکت پرداز فن آوا

گزارش کارآموزی در کافی نت

گزارش کاراموزی در کافی نت

 

دانلود گزارش کارآموزی در کافی نت

 

پروژه کارورزی کافی نت

 

برای راه‌اندازی یک کافی‌نت پس از پیدا کردن یک مغازه مناسب و در دسترس و گرفتن مجوز‌های لازم باید تعدادی کامپیوتر خریداری نمود. اصلاً لازم نیست که مونیتور فلات یا بزرگ تهیه کنیم. مونیتورها می‌توانند دست‌دوم و حتی مدل‌های قدیمی باشند…

موضوع

گزارش کارآموزی کافی نت

فهرست مطالب

پیشگفتار

مقدمه

میزان رضایت دانشجو از این دوره

فصل اول

( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

معرفی شرکت

فصل دوم

( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

وظایف انجام شده در شرکت کامپیوتری به شرح زیر می باشد.

فصل سوم

( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

گزارش کار کارآموز

تنظیم اسناد هزینه

نحوه تنظیم اسناد و هزینه به شرح بندهای زیر می باشد

نحوه کار قسمت رسیدگی اسناد

ثبت و صدرو سند حسابداری

سند زدن

نحوه چک کشیدن

اسکن کردن

مدرک کردن

مربوط به حسابداری شرکت(برگشت از خرید و تخفیفات)

– تخفیف نقدی

مقدمه

برای راه‌اندازی یک کافی‌نت پس از پیدا کردن یک مغازه مناسب و در دسترس و گرفتن مجوز‌های لازم باید تعدادی کامپیوتر خریداری نمود. اصلاً لازم نیست که مونیتور فلات یا بزرگ تهیه کنیم. مونیتورها می‌توانند دست‌دوم و حتی مدل‌های قدیمی باشند…

یکی از شغل‌هایی که این روزها نسبتاً باب شده است راه‌اندازی یک کافی‌نت درست و حسابی است.احتمالاً می‌دانید که کافی‌نت محلی است که در آن چندین دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت وجود دارد که برای مراجعه‌کنندگان امکان استفاده از این خدمات را فراهم می‌کند. البته این روزها اغلب استفاده‌کنندگان از اینترنت معمولاً در خانه یا محل کارشان چنین امکانی را دارند و کمتر سراغ کافی‌نت می‌روند، هرچند که با وجود همین وضعیت، مشتریان کافی‌نت‌ها نیز کم نیستند.

البته گسترش کافی‌نت‌ها در شهر‌های کوچک بسیار زیادتر است. در عین حال فقط تهران وضعیت متفاوتی دارد که تعداد کافی‌نت‌ها در آن کم است و به جز تهران در دیگر شهرها تقریباً در اغلب خیابان‌های مرکزی شهر حداقل چند کافی‌نت شلوغ می‌توان پیدا کرد.

فصل اول

کلیات

تاریخچه کافی نت

تاریخچه پیدایش سیستم های رایانه ای

بشر تا کنون دست به اختراع وسایل گوناگونی زده است که کدام از آن ها به طریقی زندگی را برایش سهل و آسان کرده اند. روند تکامل هر یک از این اختراعات تقریبا منحصر بفرد بوده است، اما در این میان عجیب ترین روند تکاملی مربوط به رایانه هاست. چنانچه بخواهیم از نسل های آغازین صحبت کنیم چرتکه ساخت چینی ها اولین قدم در راه پر فراز و نشیب اختراع رایانه است. پس از اختراع آن بتدریج و با استفاده از وسایل شمارشی مشابه بشر تنها به رفع نیاز های شمارشی خود می پرداخت. این روند تا اختراع وسایل جانبی دیگری نظیر چرخ بافندگی خودکار ژاکار (1808) ادامه یافت. اگر بخواهیم تنها رایانه های الکترونیکی را مد نظر قرار بدهیم 5 نسل گوناگون از ابتدای پیدایش اینگونه سیستم ها تا کنون وجود داشته اند که هر کدام را به اختصار معرفی می کنیم

نسل اول که با اختراع ASCC توسط پروفسور هوارد آیکن در سال 1937 شروع شد. این روند با با ساخت Eniac, Edvac, Edsac و بالاخره Univac ادامه یافت. آخرین کامپیوتر نسل اولی همین Univac بود که در سال 1954 توسط کمپانی IBM ارائه شد. از ویژگی کامپیوتر های نسل اولی می توان به استفاده از لامپ های خلاء و محدودیت انجام تنها یک سلسله عملیات در یکی از واحد های ورودی، خروجی اشاره کرد.

نسل دوم این نسل از رایانه ها که عمری بین سال های 1959 تا 1963 داشتند، در ساختمان داخلی خود از نیروی حلقه های مغناطیسی بعنوان حافظه و ترانزیستور بعنوان پردازشگر بهره می بردند. EVC 1~4 نقطه اوج تکنولوژی این گونه سیستم ها بود. لازم بذکر است که اختراع ترانزیستور در سال 1950 به این روند شتابی افزون بخشید.

نسل سوم با شروع عمر این نسل رایانه ها از سال 1964 و پس از استفاده از مدار های مجتمع (IC) ، این وسایل با سرعت و سهولت بیشتری جای خود را بین عموم مردم باز کزدند. این نسل که تا سال 1978 بر قرار بود توانست رایانه ها را از رویای سرمایه داران به ابزار دست عموم تبدیل کند. بسیاری از کمپانی های معتبر رایانه ای نیز در همین زمان پا به عرصه وجود گذاشتند (شرکت هایی نظیر AMD, Intel, Microsoft و …).

نسل چهارم در پی تلاش برای کم حجم کردن رایانه ها، دانشمندان توانستند تعداد بسیار زیادی از مدارات پردازشی همچون ترانزیستور ها و IC ها را در یک مدار جمع کنند که در اصطلاح به آن Chip گفته می شود. این Chip ها که در درون خود بین 10/000 تا 100/000 جزء داشتند انقلابی در دنیای رایانه ها به شمار می آمدند، زیرا توانسته بودند حجم اینگونه سیستم ها را نصف و قیمت شان را یک دهم کنند.

نوع فایلWORD | تعداد صفحات38

 

دانلود گزارش کارآموزی در کافی نت

گزارش کارآموزی نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران خودرو

گزارش کارآموزی نمایندگی فروش ایران خودرو

 

دانلود کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

 

پروژه کارورزی نمایندگی شرکت ایران خودرو

گزارش کاراموزی در شرکت ایران خودرو

معرفی شرکت
این مرکز یکی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودرو سازی ایران خودرو در استان قزوین میباشد که با در اختیار داشتن کادری مجرب و توانایی فروش و خدمات پس از فروش کلیه محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو در استان قزوین فعالیت می کند .

موضوع

گزارش کارآموزی نمایندگی فروش و خدمات شرکت ایران خودرو

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول – معرفی نمایندگی مجاز ایران خودرو

نام و نوع شرکت

نام شرکت

نوع شرکت

معرفی شرکت

هدف تاسیس

فصل دوم – گیربکس خودرو های اتوماتیک

مقدمه

سیستم های کنترل کننده

سیستم کنترل دستی

سیستم کنترل دریچه گاز

سیستم کنترل گاورنر

سیستم کنترل هیدرولیکی

سیر تکاملی جعبه دنده

نسبت دنده ها

فرضیات

چرا گیربکس اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک چگونه کار می کند ؟

محل قرار گرفتن گیربکس اتوماتیک

نمونه ای از درام کلاچ

نمای از میله کار انداز مکانیسم پارک

نمایی از مکانیسم قفل دنده پارک

گیربکس اتوماتیک سیستم هیدرولیک ، پمپ و گاورنر

سیستم هیدرولیک

پمپ

نمایی از پمپ دنده ای گیربکس اتوماتیک

گاورنر

گیربکس اتوماتیکسوپاپ ها و مدولاتور ها

مدار تعویض دنده

گیربکس های کنترل الکترونیکی

فصل سوم – دیفرانسیل و سیستم های تعلیق خودرو

مقدمه

وظایف دیفرانسیل

1- تقلیل سرعت

2- تغییر جهت نیرو

3- تقسیم نیرو بر چرخ ها

4 – تنظیم دور ( دور زدن در سر پیچ ها  )

انواع دیفرانسیل در خودرو ها

1- دیفرانسیل ساده

2- سیستم چهار چرخ محرک

3- دیفرانسیل کمک دار

جهت نیرو در دیفرانسیل خورشیدی

4- دیفرانسیل های بدون لغزش

Swing Axle

Trailing Arm Suspension و Semi Trailing Arm Suspension

Twist Beam ( Torsion Beam )

McPherson

Double Wishbones یا A-Arm

Multi-Link Suspension

Camber

Sprung & Unsprung Weight

انواع سیستم های تعلیق

Solid Beam Axle یا Live Axle

فصل چهارم – تایر خودرو

تایر خودرو

ساختمان تایر

آج تایر (tread)

لایه های سرپوش (Cap plies)

تسمه محافظ (Belts)

بدنه تایر (Car Cass)

زهوار تایر (Bead Bundle)

دیواره‌های کناری (Side Walls)

آستر داخلی تایر (Inner Liner)

آخرین مرحله در تولید تایر

فصل پنجم – نتیجه گیری

نتیجه گیری

نام و نوع شرکت

نام شرکت

نمایندگی ایران خودرو

نوع شرکت

نمایندگی

معرفی شرکت

این مرکز یکی از نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش شرکت خودرو سازی ایران خودرو در استان قزوین میباشد که با در اختیار داشتن کادری مجرب و توانایی فروش و خدمات پس از فروش کلیه محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو در استان قزوین فعالیت می کند .

هدف تاسیس

ارائه خدمات به مشتریان و خودرو های تولیدی گروه خودرو سازی ایران خودرو

فصل دوم

گیربکس خودرو های اتوماتیک

مقدمه

در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . جعبه دنده های نیمه اتوماتیکی که طراحی گردید به نام های مختلف در تجارت شناخته شد و در طراحی های بعد به جای کلاچ هیدرولیکی مبدل گشتاور هیدرولیکی جایگزین شد و به نام های کرایسلر تورک – درایو و پلی موث هیدرایو نامیده شد. مشاهده می شود که در آنها به منظور تعویض دنده‌ها هنوز از یک کلاچ پایی استفاده شده است . در سال ۱۹۴۰ کارخانه جنرال موتور جعبه دنده هیدراماتیک را برای اولین بار در اتومبیل اولدزموبیل به کار برد. طراحی این طراحی اولین کاربرد کلاچ‌های هیدرولیکی را در ترکیب جعبه دنده ۴ دنده ای مشخص کرد و جعبه دنده اتوماتیک نامیده شد که در آن مجموعه خورشیدی جلو و عقب برای وضعیت خلاص و دنده های جلو به کار برده شد و در دنده عقب مجموعه خورشیدی جلو نسبت دور کاهنده‌ای ( افزایش گشتاور ) دارد و مجموعه خورشید عقب مسیر قدرت را عکس نمود و همچنین نسبت دور دنده عقب را بیشتر کاهش می دهد . ( افزایش گشتاور را بیشتر افزایش می دهد . ) در سال ۱۹۴۸ بیوک جعبه دنده داینافلو را ارائه داد و اولین اتومبیلی بود که در آن موفق شده بودند جعبه دنده اتوماتیک را با مبدل گشتاور هیدرولیکی به کار برند که با استفاده از مجموعه خورشیدی حرکت مستقیم دنده یک و دنده عقب را شامل می شد و اهرم تعویض دنده جعبه دنده را به محور خروجی مبدل گشتاور بدون دنده های اضافی مربوط می سازد . ضریب ماکزیمم در مبدل گشتاور ۱ ۲۵/۲ و نسبت دنده در دنده یک ۱ ۸۲/۱ می باشد که دارای کشش عالی در سربالایی‌ها بوده و حالت ترمز موتوری در سرازیری‌ها را نیز دارا می باشد کاربرد عمومی جعبه دنده‌های اتوماتیک که ناشی از رشد صنعتی بوده است . جعبه دنده های اتوماتیک فورد ترکیبی است از یک مبدل گشتاور ۳ عنصری و یک سیستم مجموعه خورشیدی که شامل ۳ دنده جلو ( ۳ سرعته ) و یک دنده عقب می باشد . ضریب ماکزیمم مبدل گشتاور آن برابر ۱ ۱/۲ می باشد . مسیر حرکت از مبدل گشتاور شروع می شود و دارای نسبت دنده متوسط ( دنده دو ) ۱ ۴۸/۱ ( افزایش گشتاور کم ) با تعویض دنده به طور خودکار بوده و همچنین دارای نسبت دنده یک ۱ ۴۴/۲ ( افزایش گشتاور زیاد ) که برای عبور در سر بالایی ها و حالت ترمز موتوری در سرازیریها می‌باشد طراحی شده است. کرایسلر دارای جعبه دنده اتوماتیک دو سرعته به نام پاور فلایت می‌باشد که دارای یک مبدل گشتاور ۳ عنصری ( توربین پمپ استاتور ) و دو مجموعه خورشیدی با نسبت دنده هایی به منظور درگیری دنده یک دنده عقب و دنده مستقیم می باشد . هنگام حرکت مسیر قدرت از مبدل گشتاور که دارای ضریب ماکزیمم گشتاوری ۱ ۷/۲ است شروع می شود و در دنده یک نسبت دنده ۱ ۲۷/۱ می‌باشد که به طور خودکار در دنده مستقیم قرار می گیرد . ( در دنده مستقیم نسبت دنده ۱ ۱ است و در صورت لزوم نسبت مبدل گشتاور اعمال می گردد . ) این جعبه دنده نیز توسط اهرم تعویض دنده به طور دستی در دنده یک ( برای حرکت در سربالایی و سرازیری ) قرار می گیرد .

طرح جدید جعبه دنده اتوماتیک اولتراماتیک مربوط به اتومبیل پاکارد نشان می دهد که دارای مبدل گشتاور ۴ عنصری و یک مجموعه دنده‌های خورشیدی است که مشابه جعبه دنده داینافلوی بیوک می باشد و قادر است تا وضعیت‌های دنده مستقیم دنده یک و دنده عقب را درگیر نماید . مسیر قدرت مانند جعبه دنده داینافلو در حرکت به جلو از مبدل گشتاور شروع شده و بدون کمک دنده‌های اضافی به محور خروجی منتقل می‌گردد . مبدل گشتاور آن دارای یک کلاچ اصطکاکی برای وضعیت دنده مستقیم می باشد که به طور خودکار عمل می کند و در سایر وضعیت ها کلاچ اصطکاکی مبدل گشتاور قطع می باشد که مبدل می تواند حد اکثر نسبت گشتاوری ۱ ۴/۲ را منتقل نماید . نسبت در دنده یک ۱ ۸۲/۱ می باشد که جعبه دنده به وسیله اهرم تعویض دنده می تواند در این وضعیت برای عبور در سر بالایی و سرازیری قرار گیرد .

نوع فایلWORD | تعداد صفحات62

دانلود کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

گزارش کارآموزی شرکت خدمات رایانه ای win shop

گزارش کارآموزی شرکت خدمات رایانه ای win shop

دانلود گزارش کاراموزی در شرکت خدمات رایانه

پروژه کارورزی شرکت خدمات رایانه ای win shop

انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر( Fireware)IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.

موضوع

گزارش کارآموزی شرکت خدمات رایانه ای win shop

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول – معرفی شرکت خدمات رایانه ای Win Shop

1- نام و نوع شرکت

2- سال تاسیس

3- موضوع شرکت

4- نوع فعالیت

5- عضویت ها

6- سازمان و تشکیلات

فصل دوم – فعالیت در زمینه سخت افزار

اسمبل و ارتقاء سیستم

هفته اول – آشنایی با قطعات

مادر برد – Main Board

جایگاه مادربرد

پردازنده – Cpu

هفته دوم – آشنایی با قطعات

کیس – Case

پاور – Power PC

هفته سوم – آشنایی با قطعات

هارد – Hard Disk

مبانی هارد دیسک

هفته چهارم – آشنایی با قطعات

کارت گرافیک – Graphic Adaptor

هفته پنجم – آموزش اسمبل کردن

پیشنیازهای اسمیل کردن

مطالعه کتابچه مادربورد

هفته ششم – آموزش اسمبل کردن

سوار کردن قطعات

نصب CPU بر روی مادربرد

نصب حافظه بر روی مادربرد

محکم کردن مادربورد در داخل کیس

برجستگیهایی که مادربورد را در فاصله مناسبی از کیس نگه میدارند.

برجستگی کانکتور پشتی باید با سوراخهای داخل صفحه برجسته ATX فیت شوند.

کانکتورهای پاور مادربورد ATX یک قالب ۲۰ پینی است.

هفته هفتم – تست اولیه و اضافه کردن سایر قطعات

تست اول

نصب وسایل ذخیره سازی

اتصال کابلهای Data و Power

اتصال کابلهای ریبون IDE هارد درایو

کابل فلاپی درایو یک تاب مشخصی دارد.

نصب کارتهای Expansion

تست اصلی

هفته هشتم – پارتیشن بندی هارد دیسک

پارتیشن بندی

اجرا کردن برنامه FDISK

شروع کار با FDISK

منوی اصلی برنامه FDISK

ایجاد پارتیشن Primary

فعال کردن یک پارتیشن

ساخت پارتیشن Extended

ساخت درایوهای منطقی

حذفپارتیشنها از هارددیسک

آموزش پارتیشن بندی Fdisk  برای Fat 32

هفته نهم – نصب نرم افزار

نصب نرم افزار

هفته دهم – نصب ویندوز XP

هفته یازدهم – نصب درایورهای سخت افزاری

آشنایی با خطایسخت افزاری سیستم از طریق بوق آن (سخت افزار)

فصل سوم – آشنایی با شرکت های سازنده سخت افزار و ویژگیهای قطعات

هفته دوازدهم

پردازنده های 32 بیتی و 64 بیتی

Bit چیست؟

حافظه؛ مسئله مهم‌تر

هفته سیزدهم

تکنولوژی Sata  و مقایسه آن با تکنولوژی IDE

هفته چهاردهم

آشنایی با تکنولوژی جدید مانیتور – LCD

ویژگی های مرود استفاده در LCD

روش ساختLCD

هفته پانزدهم

انواع شبکه های رایانه ای

هفته شانزدهم

ویروس های رایانه ای و آشنایی با روش های مقابله با آنها

هفته هفدهم

بازیابی اطلاعات با استفاده از ابزار ویندوز

فصل چهارم – نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشگفتار

در طول دوره کارآموزی در شرکت خدمات رایانه ای Win Shop  با اطلاعات فنی و تخصصی بسیاری آشنا شدم ، این شرکت یک شرکت تخصصی در زمینه های مختلف رایانه ای میباشد که به طور تخصصی به فعالیت در زمینه سخت افزار در زیر شاخه های فروش و ارتقا و تعمیرات می پردازد ، در طول این دوره با انواع و اقسام سیستم های رایانه ای آشنا شدم و با روش اسمبل کردن سیستم آشنا شدم ، با انواع و اقسام شرکت های تولید کننده سخت افزار و ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آنها آشنا شدم ، به فعالیت در زمینه فروش سخت افزار پرداختم و با مقایسه قیمت های مختلف هر کدام از قطعات به بررسی تفاوت های آنها پرداختم ، این دوره هر چند که دوره ای کوتاه برای آموزش در دنیای وسیع کامپیوتر بود اما اطلاعات و تجارب بسیار مفیدی را در اختیار من قرار داد که در فصول زیر به اختصار به تشریح آنها خواهم پرداخت .

فصل اول – معرفی شرکت خدمات رایانه ای Win Shop

1- نام و نوع شرکت

شرکت خدمات رایانه ای Win Shop

2- سال تاسیس

شرکت در تاریخ 29/8/1385 تحت شماره 20116 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی آبادان به ثبت  رسیده است.

3- موضوع شرکت

فعالیت شرکت طبق مفاد اساسنامه ، در زمینه های مختلف رایانه ای در زیر شاخه های نرم افزاری و سخت افزاری ، شبکه های رایانه ای ، سیستم های مبتنی بر داده ها میباشد ، انجام انواع خدمات سخت افزاری و نرم افزاری ، اجرا و پشتیبانی شبکه های رایانه ای در ارگانها و نهادها ، ارائه بسته های نرم افزاری خاص بر اساس نیاز نهاد و یا ارگان مورد نظر .

4- نوع فعالیت

بخشی از تجربیات این شرکت را میتوان بشرح زیر خلاصه نمود

– تعمیر و فروش انواع سیستم های سخت افزاری و همچنین ارائه نرم افزار های حسابداری و حسابرسی

– طراحی و پیاده سازی نرم افزار جامع زرگری

– اجرای شبکه های داخلی برای چندین ارگان در استان قزوین

– پشتیبانی شبکه ها

5- عضویت ها

-عضو انجمن صنفی شرکتهای رایانه ای

-عضو انجمن صنفی اتحادیه شرکت های تعاونی کامپیوتر آبادان

-عضو انجمن شرکت های IT سیستم های بیسیم در آبادان.

6- سازمان و تشکیلات

هسته مرکزی شرکت  Win Shopاز حدود 7  نفر پرسنل فنی , اجرایی , اداری و خدماتی تشکیل شده است که تعداد حدود چهار نفر در دفتر مرکزی به عملیات ستادی اشتغال دارند و بقیه حسب مورد بعنوان هسته مرکزی در سایت های اجرایی فعال می باشند..

فصل دوم – فعالیت در زمینه سخت افزار

اسمبل و ارتقاء سیستم

فصل دوم – اسمیل و ارتقاء سیستم

هفته اول – آشنایی با قطعات

مادر برد  – Main Board

انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر( Fireware)IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.

درزمان انتخاب یک مادربرد همواره سوالات متعددی در ذهن تهیه کننده ( خریدار ) مطرح می گردد مادربردها چگونه با یکدیگر مقایسه می گردند؟ پارامترها ی سنجش و وزن هر کدام چیست؟ ( پردازنده ها ، نوع تراشه ها ، نحوه ارتباط با دستگاههای ذخیره سازی ). معیار انتخاب یک مادربرد چیست ؟ Chip set های یک مادربرد بیانگر چه واقعیت هائی می باشند ؟ امکانات یک مادربرد چه تاثیراتی را در حیات فعلی و آتی سیستم بدنبال خواهد داشت؟میزان کارایی و کیفیت یک سیستم تا چه میزان وابسته به پتانسیل های مادربرد می باشد ؟ موارد فوق ، نمونه سوالاتی است که در زمان انتخاب یک مادربرد در ذهن تهیه کنندگان مطرح می گردد. در این مقاله قصد داریم به برخی از پرسش های متداول در زمینه انتخاب یک مادربرد پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط و معیارهای انتخاب صحیح یک مادربرد بیشتر آشنا شویم .

نوع فایلword | تعداد صفحات68

دانلود گزارش کاراموزی در شرکت خدمات رایانه