دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

دانلود گزارش کارآموزی کارورزی

دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه کارورزی

گزارش کارآموزی در کارخانه ایران خودرو

گزارش کارآموزی کارخانه ایران خودرو بانک اطلاعاتی برای سالن رنگ ایران خودرو

دانلود کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

 

کارآموزی کارخانه ایران خودرو

کارورزی بانک اطلاعاتی سالن رنگ

خرید کارآموزی در ایران خودرو

پروژه کارآموزی رنگ ایران خودرو

دانلود کارآموزی رنگ خودرو

پروژه کاراموزی سالن رنگ ایران خودرو

دانود کارآموزی ایران خودرو

کارآموزی سالن رنگ خودرو

 

فهرست مطالب

تاریخچة تأسیس ایران خودرو
ساخت سواری
ساخت مینی بوس
ساخت اتوبوس
کارخانه موتورسازی
کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی
پژو 405 ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه
سمند « SAMAND » خودرو ملی
مجموعه شرکت های وابسته به ایران خودرو
واحدهای تولیدی
واحدهای خدماتی
سالن رنگ شماره 1
شستشوی بدنه
فسفاته کردن بدنه
پوشش رنگ الکتروفورز
کوره رنگ الکتروفورز
ماسکینگ بدنه
سیلر کاری بدنه
پاشش عایق زیر بدنه
جداسازی قلاب ها
آماده سازی بدنه برای آستر
پاشش آستر روی بدنه
کوره آستر
پوست آب موضعی
کایین تاچ آپ آستر
پوست آپ بدنه های برگشتی
انتقال به کایین رنگ رویه
کوره های رنگ رویه
پولیش کاری و تاچ آپ

تاریخچة تأسیس ایران خودرو
شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد 1341 با سرمایه تولید یکصد میلیون ریال و تعداد یک هزار سهم یکهزار ریالی به ثبت رسید.در سال 1341 عملاً فعالیّت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد.
ایران خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و 49 درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار شد.
براساس اعلام سازمان مالی در مرداد ماه سال 1372 سرمایه شرکت بالغ بر 57 میلیارد ریال و تعداد سهام 57 میلیارد سهم بوده است و کل سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.
ساخت سواری
براساس پروانه مورخ 25 اسفندماه سال 1344 وزارت اقتصاد (صنایع و معادن) به کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) اجاره داده شد.در مورد ساخت اتوبوس پیکان اقدام کند.
اجازه تأسیس کارخانه ساخت اتومبیل سواری از نوع چهار سیلندر در تارخ 20/6/1356 به این شرکت داده شد.شرکت فوق سپس براساس قراردادی با کارخانه Lotusانگلستان وابسته به گستره گرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل « هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام پیکان شد.
اولین اتومیبل در سال 1346 ساخته شد.پیکان بود که در دو مدل « دولوکس » و « کارلوکس » به بازار عرضه می شد.در این سال وانت پیکان و تاکسی هم به آن اضافه شد.در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می شد مولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.
پس از تعطیلی خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محرکه که در سال 1364 استمرار تولید پیکان در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت.
با تولید پیکان 1600عملکرد پیکان بهبود یافت و در مصرف سوخت آن به میزان 30 درصد کاسته شد و قدرت خودرو نیز به میزان تقریبی 20 درصد افزایش یافت: خط تولید پیکان 1600در تاریخ 13/9/1369 توسط ریاست جمهوری کشورمان افتتاح شد
با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز، ایران خودرو تصمیم گرفت از سال 1368 « پژو 405» را در مدل های GLX , GLتولید کند.
این خودرو در سال 1987میلادی با مدرنترین تکنولوژی آن زمان به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988میلادی به عنوان جدیدترین و بهترین اتومبیل سال اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شد.
حط جدید تولید پژو 405نیز در تاریخ 13/9/1369 توسط رئیس جمهور افتتاح شد.در ادامه مطالعات لازم برای توسعه ساخت داخل ایران خودرو اقدام به خرید بخشی از ماشین آلات تولیدی شرکت تالبوت کرد تا پس از بازسازی و راه اندازی از آنها برای آموزش تکنولوژی نیروی انسانی، ارتقاء و تعمیق تکنولوژی خودروسازی و فعالیت فنی مهندسی مربوطه در کارخانه های ایرانی تولید قطعات یدکی قوای محرکه پیکان های موجود و تولید قطعات یدکی خودروهای آتی استفاده کند.
ساخت مینی بوس
در سال 1344 ساخت و تولید مینی بوس مدل 309و کرمر در مجتمع شمال شرکت آغاز شد با به بازار آمدن مدل مینی بوس 309مرسدس بنز در اروپا در سال 1347.ایران ناسیونال (ایران خودرو فعلی) تولید مدل قدیمی مینی بوس را تعطیل و مدل 504جدید را به بازار عرضه کرد.
محصول جدید این کارخانه به نام مینی بوس 309سقف بلند تحت عنوان « سینما سیار » طراحی در تاریخ 30/6/1369 راه اندازی و اولین نمونه آن تولید شد.
محصول جدید کارخانه مینی بوس سازی به نام « کاروان پاک » به منظور ارائه در هجدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس 508سقف بلند و در تاریخ 16/6 1371 اولین نمونه آن تولید شد.
ساخت اتوبوس
تولید اتوبوس در این کارخانه، از سال 1342 با ساخت اتوبوس مدل بنز، تحت لیسانس بنز آلمان آغاز شد.در سال 1349 با بهره برداری از خط جدید اتوبوس های مدل 302مرسدس بنز ظرفیت تولید به 6 دستگاه در روز افزایش یافت.
به منظور نوسازی کارخانه اتوبوس سازی و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و برای افزایش کیفیت و تعداد اتوبوس با استانداردهای جدید از سال 1361 پروژه افزایش تعداد اتوبوس زیر نظر سازمان مهندسی ایران خودرو در سالنی به مساحت 48000 متر مربع آغاز و سپس کارخانه با نظارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه یافت.
به علت قدیمی بودن اتوبوس های شهری تولید شده مطالعه و تحقیق اتوبوس شهری جدید از سال 1367 با همکاری مرسدس بنز شروع شد و در نتیجه در نیمه دوم سال 1368، پس از یک و نیم سال مطالعه اولین نمونه آن در معرض دید نمایشگاهی قرار گرفت.
کارخانه موتورسازی
کارخانه موتور سازی شرکت ایران خودرو با هدف ساخت موتور و سایر قطعات چدنی و مونتاژ موتور 1725 , 1600دو کاربراتور با سرعت 259.7مترمربع به دو قسمت ماشین شاپ و مونتاژ موتور به سال 1350تأسیس شد.
تولید قطعات شش گانه موتور پیکان 1600در کارخانه ریخته گری و تراشکاری این قطعات و مونتاژ آنها به همراه سایر قطعات در کارخانه ماشین شاپ در مهرماه سال 1353 افتتاح و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت مشابه تولید ادامه داشت.از سال 1364 تا 1367 عمده فعالیت ها را تولید قطعات دفاعی تشکیل می داد.
در اوایل سال 1370 برنامه چهارساله مجتمع موتورسازی در زمینه ساخت موتور پیکان 1600به تصویب رسید و زمینه های اجرایی آن فراهم شد.
پس در تعطیلی شرکت تالبوت، به علت عدم تأمین قطعات لازم خط مونتاژ این کارخانه در سال 1369 متوقف شد.پس از توقف خط، برنامه کوتاه مدت به اجرا درآمد.براساس این برنامه عمده فعالیت ها برتولید قطعات ششگانه چدنی قرار گرفت.
پس از انجام مطالعات فنی و اقتصادی در زمینه امکان پذیر نمودن خط مونتاژ موتور پیکان برای مونتاژ موتور پژو 405در سال 1372 یک خط مونتاژ مکانیزه در کارخانه موتور سازی ایجاد شد.با این تجهیزات میزان خروج خط مونتاژ به تعداد 77 دستگاه موتور 405در یک شیفت 12ساعته همزمان با مونتاژ 140دستگاه 1600افزایش یافت.
کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی
این کارخانه به نام کارخانه صندلی سازی در سال 1342 شروع به فعالیت کرد.این کارخانه پس از تأسیس شرکت با خرید قیچی های برقی آلمانی در سال 1354با هدف تولید قطعات برش و پرس، خمی شاسی و بدنه سواری پیکان، مینی بوس، اتوبوس فعالیت خود را آغاز کرد.پرس های کوچک پس از قیچی ها و نوارهای برقی نصب و راه اندازه شد.با ورود قالبهای بدنه خودرو، نصب پرس که از سال های 46-1345 شروع شده بود سرعت بیشتری به خود گرفت.
در سال 1355 سالن جدیدی با پرس های مکانیکی سنگین و آلمانی و انگلیسی راه اندازه شد.در حال حاضر کارخانه پرس و برش با حدود صدهزار مترمربع مساحت در شمال شرکت ایران خودرو با بیش از 80 دستگاه پرس ده تن 1600تن در انواع هیدرولیکی، مکانیکی، یک پایه، دو پایه، یک عمله و دو عمله و 60 دستگاه انواع قیچی، خم کن، نورد و چکش، به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای پرس کاری در ایران مشغول فعالیت است.
کلیه قطعات اسکلت سواری، مینی بوس و اتوبوس توسط دو هزار قالب در این کارخانه تولید می شد و هفتاد درصد این قالب ها ساخت آلمان و بقیه در کارخانه قالب وجیک سازی ساخته شده است.وزن بعضی از این قالب ها به 30 تن می رسد.
این کارخانه قادر است روزی 200تن ورق را به صورت قطعه آماده تحویل نماید.ورق های مورد استفاده از ژاپن، آلمان به شکل کوئل و شیت خریداری شده و در قسمت کوئل بری به صورت طولی و عرضی بریده می شود.

دانود کارآموزی ایران خودرو

کارآموزی سالن رنگ خودرو

خرید کارآموزی در ایران خودرو

کارخانه برش و پرس شامل واحدهای تولید، تعمیرات نگهداری، مهندسی، خدمات و پشتیبانی برنامه ریزی و کنترل کیفیت است.
پژو 405ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاورمیانه
یکی از موفق ترین اتومبیل های کلاس متوسط پژو که در سال 1988توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب شد.اتومبیل پژو 405می باشد.
حی جالب آیرودینامیک، شاسی، دینامیک خوب در رابطه با موتورهای ارائه شده هر کلاس و تجهیزاتی مانند فن بخاری یا کولر، شیشه های بزرگ و از میان برداشتن نقطه کور برای سرنشینان از جمله مزایای این اتومبیل می باشد.

کارورزی بانک اطلاعاتی سالن رنگ

پروژه کاراموزی سالن رنگ ایران خودرو

پروژه کارآموزی رنگ ایران خودرو

کارآموزی کارخانه ایران خودرو

دانلود کارآموزی رنگ خودرو

دانلود کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو

خرید گزارش کارآموزی در مخابرات نهاوند

گزارش کارآموزی مخابرات شهرستان نهاوند

دانلود کارورزی در مخابرات

پروژه کاراموزی در اداره مخابرات

گزارش کارآموزی در مخابرات شهرستان نهاوند

طرح کارورزی در شرکت مخابرات

فهرست مطالب
مقدمه ، آشنایی واهمیت مخابرات  1
آشنایی کلی بامکان کارآموزی2
آشنایی بامدولهای مختلف دستگاه 4
وضایف مدولها 7
آشنایی بامدولها مالتی پلکسر9
آشنایی بامدول فن وتغذیه  11
کنترلها ونمایشگرهای مالتی پلکسر 8-MUX  15
تست دستگاه ،نصب وراه اندازی19
نصب مجموعه 32-TRC 23
تنظیم آنتن 24
آماده سازی ماکسهای سیستم  24
نحوه برقراری ارتباط مشترکین 26
دستگاه نمابر وطرز کارآن  29
فاکس های گروه 133
تغییرمدولاسیون34
استفاده ازحافظ درسیستم  35
فشرده سازی اطلاعات 35
دستور العمل نصب مفصل حرارتی برای کابلهای تلفن 38
وسائل وابزار نصب 39
شبکه کابل 42
اصول حفاظت ازسایتهای مخابراتی دربرابر صاعقه 44
رعد وبرق وصاعقه چیست 44
اصول زمین کردن  45
قسمتهای مختلف سیستم صاعقه گیر46
میله صاعقه 46
میله مسی معمولی  46
روشهای متداول درطراحی سیستم زمین48
روش الکترود میله ای قائم 50
روش الکترود صفحه ای51
روش الکترود شیمیایی 52
نکات مهم 53

آشنایی کلی با مکان کارآموزی
محل کارآموزی اینجانب مخابرات شهرستان نهاوند بوده است. که از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است،که از آن جمله می توان به بخش باسیم،بخش بیسیم،تعمیرگاه و ….. اشاره نمود. وظیفه کلی این بخشها برقراری ارتباط باسیم و بیسیم در وضعیت عادی،مأموریتها و در هنگام رزم می باشد. برای برقراری امور گفته شده از دستگاههای مختلفی استفاده می شود که به تعدادی از آنان که قابل ذکر بوده اند اشاره شده است
امید است مطالب ارائه شده برای سایر دانشجویان نیز مثمرثمر واقع شود .
قابلیتهای مکانیکی و محیطی مجموعه 32 –TRC
1- سبکی وزن و کمی حجم
2- قابلیت استفاده در کلیه شرایط آب و هوایی
3- مقاوم در برابر ارتعاشات و ضربات مکانیکی
4- مجهز به دستگیره برای سهولت حمل ونقل
5- ساختار کاملاً مدولار
آشنایی با مدولهای مختلف دستگاه
دستگاه 32 –TRCدارای یک ساختار کاملاً مدولار بوده که با آنها آشنا خواهیم شد .
لیست مدولها
1- مدول (L.P.S) LINEAR POWER SUPPLY
2- مدول تغذیه V24 +
3- مدول تغذیه V12 +
4- مدول تغذیه V12 –
5- مدول AUDLO AMP
6- مدول TX – ORDER WIRE
7- مدول MODULATOR
8- مدول TX – TUNER
9- مدول TX – SYNTHESIZER
10- مدول POWER – CONTROLER
11- مدول دوپلکسر
12- مدول RX – TUNER
13- مدول RX – SYNTHESIZER
14- مدول IF – AMP
15- مدول DEMODULATOR
16- مدول RX – ORDER WIRE
17- مدول CPU،PPI،
18- مدول TESTER
19- مدولPANNEL CONTROL

وظایف مدولها
1- مدول L.P.S: این مدول یک رگولاتور خطی است که ولتاژ V24 + رگوله نشده را به ولتاژ V24 + رگوله شده ی خطی تبدیل می کند .
2- مدول تغذیه V24 + : این مدول ولتاژ V24 + رگوله نشده را به روش سوئیچینگ به ولتاژ رگوله شده ی V24 + تبدیل می کند .
3- مدول تغذیه V12 + : این مدول ولتاژ V24 + رگوله نشده را به روش سوئیچینگ به ولتاژ رگوله شده ی V12 + تبدیل می کند .
4- مدول تغذیه V12 – : این مدول ولتاژ V24 + رگوله نشده را به روش سوئیچینگ به ولتاژ رگوله شده ی V12 – تبدیل می کند .
5- مدول AUDLO AMP: این مدول سیگنال صوتی دریافت شده از
RX – ORDER WIER را تقویت نموده و به بلندگو ارسال می کند. ضمناً توسط دورگولاتور خطی ولتاژهای V5 ±را از تغنیه های V12±می سازد .
6- مدول TX – OOW: در این مدول اولاً عمل افزایش کانال را انجام می دهد و ثانیاً در یکی از کانالها سیگنال صوتی را تقویت و بصورت دیجیتال همراه فریم کامل ماکس به مدولاتور ارسال می کند
7- مدول MOD: این مدول اطلاعات دیجیتال را بصورت F . S . Kروی فرکانس MHZ70 مدوله کرده و به مدول TX – TVNERارسال می کند .
8- مدول TX – TVNER: این مدول یک فیلتر (BPF)قابل تنظیم با ولتاژ می باشد که با توجه به فرکانس فرستندگی که توسط مجموعه CPUانتخاب می شود ولتاژ تنظیم به این مدول دارد می شود. ضمناً عمل مخلوط سازی سیگنال مدولاتور (MHZ70) باسیگنال اسیلاتور محلی فرستنده ( سینتی سایزر TX) را انجام می دهد .
9- مدول TX – SYNTH: این مدول یک اسیلاتور پایدار است که طی مخلوط سازی با سیگنال خروجی مدولاتور اطلاعات ارسالی را روی فرکانس فرستندگی منتقل می نماید .
10- مدول POW.CON: این مدول جهت کنترل مقدار توان فرستنده بکار می رود که این توان توسط مدول پنل کنترل قابل انتخاب می باشد. ضمناً مدول POWER AMPرا در مقابل توان برگشتی حفاظت می کند .
11- مدول دوپلکسر (DUPLEXER): از این مدول جهت تنظیم فیلترهای مخصوص امواج گیرنده و فرستنده استفاده می شود .
مدول دوپلکسر شامل دو فیلتر برای فراهم آوردن امکان استفاده مشترک از یک آنتن بعنوان فرستنده و گیرنده می باشد و دارای دو رقم انداز (نمراتور) سه رقمی دوار میباشد که هر کدام برای تنظیم یکی از فیلترهای گیرنده و فرستنده می باشد که در شکل با نامهای منتور گیرنده و منتور فرستنده مشخص شده است .
12- مدول RX – TVNER: این مدول یک فیلتر میانگذر قابل تنظیم با ولتاژ است که ولتاژ متناسب با فرکانس گیرنده توسط مجموعه Cpuبه RX-TUNERاعمال می شود وفیلتر را در فرکانس گیرندگی تنظیم می نماید. ضمناَ عمل مخلوط سازی سیگنال دریافتی واسیلاتور گیرنده را انجام می دهد.
13- مدول RX-SYNTH: این مدول یک اسیلاتور پایدار است که طی مخلوط سازی با سیگنال دریافتی اطلاعات را به فرکانس میانی (IF)منتقل می نماید .
14- مدول IF AMP: این مدول سیگنال میانی را تقویت نموده و به دمدولاتور
ارسال می کند.
15- مدول DEMOD: این مدول یک دمدولاتور F.S.Kاست که اطلاعات دیجیتال بازسازی شده را به مدول RX – OWارسال می کند .
16- مدول RX-OOW: این مدول پس از پردازش اطلاعات دریافتی از دمدولاتور،اطلاعات دیجیتال را به MUXارسال می کند و همچنین سیگنال صوتی کانال OOW.را بازسازی نموده و به مدول AUDIO-AMPارسال می کند .
17- مدول مجموعه CPU: این مدول کنترل قسمتهای مختلف رادیو را به عهده دارد .
18- مدول TESTER: این مدول با استفاده از مجموعه CPUقادر است عیوب مختلف رادیو را آشکار نماید .
19- مدول PANNEL CONTROL: اکثر کنترلهای سیستم رادیو از طریق این پنل صورت می پذیرد.
آشنایی با مدولهای مالتی پلکسر 8 MUX-
لیست مدولها
1- مدول تغذیه 48- ولت
2- مدول تغذیه 5 ±ولت
3- مدول Ring Generator
4- مدول RX
5- مدول Time Base
6- مدول TX
7- مدول کانال
– وظایف مدولها
1- مدول تغذیه 48- ولت: این مدول ولتاژ 24 + ولت رگوله نشده را به روش سوئیچینگ به ولتاژ رگوله شده ی V48 – تبدیل می نماید. این ولتاژ جهت تغذیه DCخطوط تلفنی و تهیه سیگنال زنگ استفاده می شود .
2- مدول تغذیه 5 ±ولت :این مدول ولتاژ V24 + رگوله نشده را به روش سوئیچینگ به ولتاژ رگوله V5+ و V5- (دو خروجی) تبدیل می نماید. این دو ولتاژ برای تغذیه قسمتهای دیجیتال دستگاه بکار می رود .
3- مدول Ring Generator: این مدول ولتاژ رگوله 48- را بعنوان ورودی دریافت
می کند و ولتاژ زنگ(Vac180 قله تا قله) را می سازد .
این مدول علاوه بر عمل فوق کار تست کلی سیستم را نیز انجام داده و با LEDهای موجود روی پنلاین برد اپراتور می تواند اشکال دستگاه را پیگیری نماید .

مخابرات نهاوند

گزارش کارورزی مخابرات شهرستان نهاوند

گزارش کارآموزی مخابرات شهرستان نهاوند

4- مدل RX: این بُرد اطلاعات سریال را از رادیوی2000-WRدریافت می کند و عمل دی مالتی پلکسینگ را روی آن انجام داده و اطلاعات مربوط به هر کانال را برای آن ارسال می نماید تشخیص صحت و عدم صحت اطلاعات همزمانی نیز به عهده این بُرد می باشد .
5- مدول Time Base: این بُرد وظیفه تهیه و تولید کلیه پالسهای ساعت دقیق مورد نیاز در دستگاه را به عهده دارد. وظیفه دیگر این بُرد تثبیت نمودن نرخ ارسال و دریافت اطلاعات دیجیتال می باشد.
6- مدول TX: این بُرد اطلاعات 8کانال را بصورت موازی دریافت کرده وبا روش TDMعمل مالتی پلکسینگ را روی اطلاعات انجام داده و بصورت سریال برای رادیوی2000
-WRارسال می کند. تهیه و تولید اطلاعات همزمانی نیز جزو وظایف این مدول می باشد.
7- مدول کانال : این بُرد وظیفه نمونه برداری از سیگنال صوتی و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتال و تحویل به بُرد TXو همچنین ساخت اطلاعات صوتی از روی اطلاعات دیجیتال دریافتی از بُردRX را دارد .

پروژه کاراموزی در اداره مخابرات

طرح کارورزی در شرکت مخابرات

گزارش کارآموزی در مخابرات شهرستان نهاوند

دانلود کارورزی در مخابرات

گزارش کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستم های کنترل شرکت میسان

گزارش کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستم های کنترل شرکت میسان

دانلود کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستمهای کنترل

گزارش کارورزی رشته برق

دانلود کاراموزی ابزار دقیق

گزارش کارآموزی برق سیستمهای کنترل

خرید پروژه کارورزی در شرکت میسان

فهرست مطالب
فصل اول :آشنای کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان4
فصل دوم :سیستم ها برقی ، باطری و شارژر8
سیستم برقی  11
شناسایی دستگاه تست خط ارت  17
باطری و شارژر  34
نمایش گرها37
قطع اضطراری هر دو شارژر  42
مشخصات فنی تابلو توزیع 47
فصل سوم : ابزار دقیق  53
اصطلاحات ابزار دقیق 56
جریان سنج مغناطیسی  66
اندازه گیری مقاومت73
کلیبراسیون  89
فصل چهارم:سیستم کنترل و PLC94
ساختار سیستم کنترل99
کنترل کننده PLC  106
تنظیم آدرس کارت های ورودی و خروجی 111
فصل پنجم:  نقشه و شکل های ضمیمه 118

مقدمه
با پیشرفت الکترونیک و ایجاد حوزه های تخصص نیاز به مهندسین تکنسین ها و طراحان در عرصه مختلف صنعتی فنی و مهندسی شرکت ها و کارخانجات روز به روز بیشتر می شود ارضاء این نیاز مستلزم تربیت و آموزش نیروی انسانی در دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی می باشد.
ولی متاسفانه چون بیشتر در دانشگاهها درسها جنبه تئوری و غیره کاربردی دارد وجود واحدی به نام کار آموزی نیاز اساسی می باشد.
رفتن دانشجو به یک مرکز صنعتی باعث اتصال و ارتباط تئوری و عملی می شود البته به شرط اینکه دانشجو به مرکز صنعتی خوبی معرفی شود در صنعت بهترین مکان کار آموز جایی است که در آن پروژه احداث می شود .
در کار آموزی همین اینکه دانشجو با قسمت های یک مرکز صنعتی اعم از خدمات تولیدی نگهداری مفهوم برخی کلماتی مثل کارفرما پیمانکار ناظر و غیره آشنا می شود خود تجربه گرانبهایی است این مدت که اینجانب در کارآموزی به سرمی بردم با قسمت ها و موضوعات بسیار مختلفی سر و کار داشته ام که بعضا از آنها با رشته ام (الکترونیک)اصلا ارتباطی نداشت ولی تجربه بسیار خوبی بود در کل به نظر من کار آموزی نقطه عطف علم و عمل است که باید هر دانشجویی آنرا بگذراند .
جواد رضایی تابستان 84
این گزارش از پنج فصل تشکیل شده است که به طور اجمالی در زیر آمده است.
فصل اول : در این فصل در مورد اشنایی کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان توضیحاتی آمده است .
فصل دوم: در این فصل آشنایی کلی با سیستم برق کارگاه برخی ادوات و تجهیزات برقی نحوه کابل اندازی و شناسایی تابلو های برقی و باطری و شارژر می باشد .
فصل سوم : ابتدا آشنایی کلی با تجهیزات ابزار دقیق و اصطلاحات آن و اندازه گیری برخی کمیت ها مانند دما فشار و نیز طریقه کالبراسیون تجهیزات ابزار دقیق می باشد سپس شکل برخی ولو ها و … آمده است
فصل چهارم : در این فصل به طور کلی از سیستم کنترل حاکم بر کارگاه که همان dcs می باشد بیان می شود و بعد در مورد PLC تغذیه آن و کارتهای آن و … بحث می شود .
فصل پنجم : در این فسصل که فصل آخر می باشد برخی نقشه ها و دیاگرام تعدادی تابلو های توزیع که تشکیل از مدار فرمان و فرمان و مدار قدرت و مدار کنترل بانک خازنی و… م نیز یک نمونه دیتا شیب کالیبراسیون تجهیزا ابزار دقیق آمده است .

ابزار دقیق و سیستم های کنترل

سیستمهای کنترل

گزارش کارورزی رشته برق

گزارش کارورزی برق ابزار دقیق و سیستم های کنترل شرکت میسان

دانلود گزارش کارآموزی رشته برق

خرید گزارش کارآموزی

گزارش کارآموزی

گزارش کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستم های کنترل شرکت میسان

فصل اول
آشنایی کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان
فصل اول آشنایی کلی با مکان کار آموزی و شرکت میسان :
تاریخچه
شرکت میسان در تاریخ 16/9/1364 تحت شماره 58306 به ثبت رسیده است.
نوع و زمینه فعالیت
– تجهیزات پالایشگاههای نفت و گاز و پتروشیمی
– ایستگاههای کمپرسور گاز و تلمبه خانه نفت
– مونتاژ تجهیزات برق و ابزار دقیق
– خطوط بزرگ انتقال نفت و گاز و آب
– نصب تجهیزات نیروگاههای گازی و آبی
– رنگ آمیزی و سند بلاست و حفاظت کاتودیک

کلیه رشته های فعالیت فوق بصورت EPCمیباشند.
پروژه های انجام شده
– احداث شبکه اصلی حلقه کمربندی 30اینچ تهران، شرکت ملی گاز ایران
-احداث تسهیلات جمع آوری گاز طبیعی حوزه دالان و احداث خط لوله 16 اینچ به خط لوله سراسری IGNT-II. فیروز آباد فارس ، شرکت ملی نفت ایران
– احداث خط لوله 30 اینچ فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی گاز ایران
– احداث خط لوله 16 اینچ گرمسار / سمنان، شرکت ملی گاز ایران
– نصب قسمتی از تجهیزات مکانیکی و مخازن در پروژه پالایشگاه اراک ، شرکت ایتالیایی سایپم
– احداث خط لوله 10 اینچ گاز طبیعی اهر-دوزدوزان، آذربایجان شرقی، شرکت ملی گاز ایران
– نصب تجهیزات مکانیکی پروژه پالایشگاه بندر عباسPROCESS AREA “A” ، بندر عباس ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ نصب تجهیزات برق پروژه پالایشگاه بندر عباسPROCESS& UTILITY AREAS، بندر عباس ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ نصب تجهیزات ابزار دقیق و وسائل الکترونیکی پروژه پالایشگاه بندر عباس PROCESS& UTILITY AREAS، بندر عباس ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ نصب کامل کوره واحد هیدروژن پروژه پالایشگاه بندر عباسشامل مونتاژ سازه های اصلی و فرعی ،دودکش و مشعل به وزن 1325 تن ، بندر عباس ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ نصب تکمیلی ابزاردقیق و آماده سازی برای راه اندازی و تصدی عملیات بهره برداری بخش ابزار دقیق به مدت یکسال در واحد فراورش گاز کربچه ترکمنستان ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ احداث واحد بنزین پروژه پالایشگاه ترکمن باشی شامل نصب تجهیزات مکانیکی ,برق ,ابزاردقیق ,آزمایشات ,پیش راه اندازی و کمک در راه اندازی ، ترکمنستان ، شرکت مهندسی و ساختمان نفت ایران
ـ عملیات ساختمانی و تکمیلی و پیش راه اندازی پروژه قطران شامل کارهای سیویل ,لوله کشی ,نصب تجهیزات مکانیکی ,برق و ابزار دقیق آزمایشات , پیش راه اندازی و کمک در راه اندازی، خنداب / اراک ، مصباح انرژی

پروژه های در دست انجام
عملیات ساختمانی و تکمیلی پروژه قطران ، شامل نصب تجهیزات مکانیکی ، برق و ابزار دقیق و سیویل و راه اندازی
مکان کار آموزی کارگاه قطران واقع در 70 کیلو متری جاده اراک خنداب می باشد که در سال 1378 نقشه برداری طراحی و در اواخر سال 1379 ساخت آن توسط شرکت خدمات فنی و مهندسی میسان شروع به کار کرد .
البته غیر از این شرکت شرکت های دیگری مثل نارگان که کار آن راه اندازی است و شرکت ایرسا که کار آن کنترل و بازرسی سایت های راه اندازی شده می باشد شرکت مصباح انرژی که همان کارفرما است (مصباح انرژی همان انرژی اتمی است Mesbah Energy) توضیحات بیشتر در مورد شرکت (سال تاسیس پروژه های انجام شده و….) در ادامه آمده است .

دانلود کاراموزی ابزار دقیق

گزارش کارآموزی برق سیستمهای کنترل

گزارش کارورزی رشته برق

خرید پروژه کارورزی در شرکت میسان

دانلود کارآموزی برق ابزار دقیق و سیستمهای کنترل

گزارش کارآموزی شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیارن

گزارش کارآموزی شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیارن


دانلود کارآموزی در شرکت بسته بندی گوشت


پروژه کارورزی تولید و بسته بندی گوشت

کاراموزی کارخانه بسته بندی گوشت

خرید کارآموزی تولید و بسته بندی گوشت

خرید کاراموزی بسته بندی گوشت


فهرست مطالب
فصل اول
تاریخچه شرکت 1
پروار بندی  2
کشتارگاه 2
بسته بندی  3
تبدیل مازاد 3
ذهتابی 4
سالامبور سازی4
کارخانه خوراک دام5
فصل دوم
آشنائی کلی با شرکت 7
فعالیت های اصلی کارخانه 10
آشنائی با مراکز هزینه12
قرنطینه13
دامپروری 13
کشتارگاه 14
بسته بندی  14
واحدهای جانبی 15
تأسیسات 15
تعمیر و نگهداری 15
مدیران 16
سایر خدمات  16
خدمات عمومی  16
کارخانه خوراک دام17
فصل سوم
آشنائی با ثبت های حسابداری 25

فصل اول
تاریخچ شرکت
شرکت تولید و بسته بندی گوشتزیاران
شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیاران در سال 1352در زمینی به مساحت 5/243هکتار واقع در 45کیلومتری قزوین با احداث کشتارگاه ، سردخا نه ،کارخا نه خوراک دام ، بهاربند جهت نگهداری دام و پرواربندی دام به منظورتهیه ، تولیدوبسته بندی گوشت و فراورده های مربوط تأسیس گردید.
دراین راستا شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیاران دامهای قا بل پروار را از اقصی نقاط کشور خریداری وجهت پرواربندی به واحد پرواربندی حمل می نماید.این مجتمع یکی ازعمده ترین خریداران دام کشور می باشدکه بطور روزا نه دامهای دامداران را از سراسر کشور خریداری و بهاء آن را بطور نقدی پرداخت می نماید. خرید روزا نه در مقیاس بالا و پروار بندی با ظرفیت زیاد دو عامل مهمی است که شرکت زیاران را تبدیل به عمده ترین تولید و تنظیم کننده بازار گوشت تازه در سطح کشور وتهران نموده است .
شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیاران قادر است همزمان در حین کشتار بهداشتی آلایش خوراکی و غیر خوراکی را استحصال و ضایعات دام را به پودر گوشت وخون تبدیل نموده و ضمن فروش لاشه های استحصالی قسمتی را در بسته بندی کارتنی و قسمتی را بطور بشقا بی در ظروف یکبار مصرف بطور بهداشتی بسته بندی نماید . ظرفیت پروار بندی هر دوره 4 ما هه در سال یکصد هزار راس گوسفند و 30هزارراس گاو و گوساله می باشد . این شرکت قادر است روزانه 1500راس گوسفند و400راس گاو را بصورت مکانیزه وکاملا بهداشتی ذ بح نموده و بسته بندی نماید . در حال حاضر شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیاران از کشتارگاههای پیشرفته خاورمیانه محسوب  می شود .
پروار بندی:
دام عرضه شده به میدان دام زیاران ا بتدا توسط کارشناسان بازدید و دامهایی که قابلیت پروار بندی را دارند از سایر دامها جدا شده ، به واحد قرنطینه که یکی از واحدهای حساس و مهم شرکت می باشد منتقل می شوند ،کارشناسان عملیات انگل زدایی داخلی و بیرونی را انجام داده و پس از یک هفته واکسنهای لازم به دام تزریق می گردد . مدت قرنطینه 15روز بوده که در این مدت دام تحت مراقبت ویژه قرار دارد وپس از مدت فوق در صورت عدم مشاهده بیماری توسط کارشناسان واحد دامپروری وزن کشی ، شماره گذاری و به دامداری تحویل می گردد . طی این دوره دامهای زیر نظر متخصصین تغذیه و نگهداری می گردند و در خلال این دوره دامهای بیمار از بقیه دامها جدا شده به قسمت بیمارستان ا نتقال و تحت نظارت کنترل و مداوای دقیق قرار می گیرند که پس از بهبود به آغل جداگا نه ای روانه می شوند تا تحت پرواربندی قرار گیرند . در صد وزن لاشه ها نسبت به زنده پس از اتمام دوره پروار بندی در شرکت تولید و بسته بندی گوشت زیاران بطور متوسط 55% می باشد که با استا ندارد های جها نی برا بری می کند .
پس از اتمام دوره پروار بندی دام پروار شده طبق سفارش واحد بازرگا نی جهت کشتار روا نه کشتارگاه می گرد .
ظرفیت پروار بندی هر دوره 4ماهه در سال یکصد هزار راس گوسفند و 30هزار راس گاو و گوساله است.

کشتار گاه
کشتارگاه زیاران بعنوان بهداشتی ترین و پیشرفته ترین کشتارگاه کشور هم اکنون با ظرفیت کشتار 1500راس گوسفند و 400راس گاو و توانایی تولید 45الی 60  تن لاشه گوسفندی و 75الی 90 تن لاشه گاوی را در هر شیفت کاری دارا بوده که این ظرفیت در فصل کشتار تا دو برا بر قا بل ا فزایش می باشد و در طول خط کشتار گاوی و گوسفندی لاشه ها در سه مرحله توسط کادر مجرب بهداشت سازمان دامپزشکی کشور معاینه و کنترل شده و پس از دریافت مجوز صحت و سلامت به مهر سازمان دامپزشکی کشور ممهور می گرد ند . از تاسیسات جا نبی کشتارگاه زیاران می توان از سالنهای پیش سردکن (پری کولر) نام برد .
واحد بسته بندی
اصولا گوشت دام پس از ذ بح می بایستی مدتی در یک محیط کاملا خنک تبرید شود این عمل در حفظ سلامت تردی و طعم مطلوب عامل بسیار مهمی برای گوشت می باشد . کشتارگاه گاوی و گوسفندی هر کدام بطور جداگا نه مجهز به سه (پری کولر) می باشد که در این فضا گوشت بصورت لاشه مدت 24 ساعت در دمای 1الی 4 درجه سانتیگراد نگهداری می شود و پس از طی این مدت به قسمت بسته بندی و یا بارگیری منتقل می شود . ظرفیت پری کولرهای شرکت گوشت زیاران 100 تن لاشه گاوی و 110 تن لاشه گوسفندی بطور همزمان می باشد . از دیگر تا سیسات جانبی کشتارگاه تونل ا نجماد بوده که این تاسیسات قادر به ا نجماد سریع 15 تن گوشت بصورت کارتنی در دمای 45 درجه سانتیگراد در مدت 17 ساعت می باشد.
بسته بندی های گوشت تازه هم اکنون در ظروف یکبار مصرف دوکیلوئی با روکش استریح فیلم تهیه می شود و گوشت بدون استخوان منجمد بصورت کارتن های 20 الی 22 کیلوئی بسته بندی می گردد که پس از انجماد در دمای 45 درجه سانتیگراد عرضه می گردد این امر گام مهمی در نگهداری و توزیع گوشت بهداشتی به سراسر کشوریا شهرستان ها خواهد بود.
تبدیل مازاد:
در کشتارگاه زیاران درطول خط کشتار ، خون حاصله ازسربری دام و آلایش غیرخوراکی توسط کانال ها وشوتینگ ها به کارخانه تبدیل ضایعات کشتارگاهی انتقال می یابدکه پس ازطی مراحل پخت وآسیاب به محصول های زیرتبدیل می گردد:
1پودرگوشت دارای40الی55% پروتئین که جهت تغذیه دام و طیوراستفاده میشود.
2پودر خون دارای 55الی78%پروتئین که جهت تغذیه دام وطیوراستفاده می شود.
3چربی صنعتی درجه 1 و 2 که برای مصرف صابون سازی استفاده می شود.
علاوه بر محصولات فوق کارخانه تبدیل ضایعات شرکت گوشت زیاران قادر به ارائهء سرویس و تولید انواع پودر ماهی نیز می باشد

کاراموزی کارخانه بسته بندی گوشت

خرید کارآموزی تولید و بسته بندی گوشت

واحد ذهتابی:‎

یکی ازمنابع تأمین ارز برای مملکت از محل صادرات روده های ساخت و ساز شده گوسفندی صورت می گیرد طبق آمار 99% از روده های حاصله در ایران پس از عمل آوری درجه بندی شده و به کشورهای اروپایی صادر می شود واحد ذهتابی شرکت زیاران یکی از واحدهای فعال این مجموعه می باشد که ظرفیت عمل آوری 5000 رشته روده در روز را دارد. این واحد دارای 2 سالن بزرگ لشی و سورت می باشد در سالن لشی لایه های اضافی روده جدا شده و روده اورژینال که لایه اصلی روده می باشد استحصال و نمکسود می شود. این مرحله بسیار حساس بوده و با دستان هنرمند استادان این فن انجام می گیرد.
در سالن سورت ،روده های اورژینال مطابق استانداردهای بین المللی سورت شده و بصورت دسته هایی که اصطلاحاً آن را هنگ می گویند منظم وپس ازبستن نخ مشخصه کالبر برروی هنگ ها عملیات مجدد نمکسود انجام شده و پس از پرس، در نایلون های پلاستیکی ریخته ودر بسته های60 لیتری بسته بندی وآماده صادرات می شوند.


پروژه کارورزی تولید و بسته بندی گوشت

خرید کاراموزی بسته بندی گوشت


دانلود کارآموزی در شرکت بسته بندی گوشت

پروژه کارآموزی در شرکت برق

گزارش کارآموزی شرکت برق منطقه ای باختر

دانلود کاراموزی در شرکت برق

پروژه کارورزی در اداره برق

کارآموزی در شرکت برق منطقه ای باختر

خرید کارآموزی رشته برق

فهرست مطالب
صفحه
مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم

تا ریخچه شرکت برق منطقه ای باختر
تا قبل از تاسیس شرکت برق منطقه ای باختر استانهای لرستان، همدان و مرکزی تحت پوشش برقهای منـــطقه ای غرب و تهـــران بوده اند، با توجه به گسترش روز افزون شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع و افزایش تعداد مشترکین و بعد مسافت استانهای یاد شده از مراکز شرکتهای فوق الذکر ضرورت امر ایجاب می نمود که شرکتی در محدوده استانهای یاد شده ایجاد گردد
در سال 1362 وزیر محترم وقت نیرو از نخست وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار تاسیس شرکتی به نام شرکت منطقه ای برق باختر گردید که پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 29/2/ 1363تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی گردید
اساس نامه شرکت مشتمل بر 18 ماده و 6 تبصره در تاریخ 27/8/1363 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی و در تاریخ 12/10/1363 به تایید شورای محترم نگهبان رسید
در نیمه دوم سال 1365 شرکت برق منطقه ای باختر تشکیل که برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان زیر نظر این شرکت به مرکزیت اراک فعالیت خود را آغاز نمود
پیرو بهبود ساختار تشکیلات صنعت برق و به منظور تامین برق مطمئن تر و ارائه سرویس مطلوب تر با رعایت استاندارد های مربوطه اعم از فنی و اقتصادی در جهت تشکیل توزیع نیروی برق استانی و اعلام داوطلبی شرکت برق منطقه ای باختر در راستای سیاستها و اهداف کلی وزارت نیرو و تعیین خط مشی هاو راهنماهای معاونت امور برق وزارت نیرو  و شرکتهای توزیع برق استانهای مرکزی، همدان و لرستان و شرکتهای مشاوره ای مباشر و تاسیساتی وفنی  و ساختمانی بتانیر تشکیل گردد
فصل اول
معرفی شرکت برق منطقه ای باختر:
1-1-موقعیت جغرافیایی و ویژگیهای شرکت
شرکت برق منطقه ای باختر ازشمالی ترین نقطه  تا جنوبی ترین نقطه حدود 660 کیلو متر از قسمت شرق تا غرب منطقه حدود 450 کیلو متر میباشد
این شرکت ازشمال به برق منطقه ای زنجان از غرب و از جنوب به سازمان آب و برق خوزستان و از جنوب شرقی به برق منطقه ای اصفهان و از شرق و شمال شرقی به برق منطقه ای تهران محدود می شود
وسعت این شرکت بالغ بر 77535 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 4200000 نفر و دارای 3 استانداری 20 فرمانداری، 51 شهر، 199 دهستان و 4639 روستا می باشد
1-2-موقعیت استراتژیک
به علت وسعت پوششی برق باختر(کهاز شمال تا جنوب گسترده شده است)این شرکت سهم به سزایی در برق منطقه دارد و از بزرگترین شرکت های توزیع و فوق توزیع میباشد
به طوریکه در سال گذشته که یکی از پست های مهم این شرکت آسیب دید(پست انجیرک) علاوه بر برق استان های مرکزی، همدان و لرستان قسمتهایی از برق شهرهای استان های مجاور نیز قطع گردید
در نتیجه این شرکت، از نظر استراتژیکی دارای موقعیت مهمی است و نبود آن آسیب جدی به برق منطقه های تحت پوشش و مجاور آنها وارد میکند، خصوصا که این مناطق مناطق صنعتی و مهمی هستند(همانطور که در موقعیت جغرافیایی گفته شد)

پروژه کارورزی در اداره برق

خرید کارآموزی رشته برق

کارآموزی در شرکت برق منطقه ای باختر

دانلود کاراموزی در شرکت برق